24 januari 2011

BOM

Ik heb een bom gemaakt en ook op het net geplaatst Bom januari 19-1-2011 23-11-19 :)
Voor alle duidelijkheid: BOM is in de quiltwereld de afkorting van Block of the Month.
Ik was al eens eerder aan zoiets begonnen, maar dat bleek er na een maand mee op te houden. Hopelijk gebeurt dat bij deze niet, want hij ziet er veel te leuk uit!
Ik had nog wat restjes over van de Rhapsody in Blue en die heb ik voor dit blok gebruikt.
De gebruikte methode is 'paper-piecing', maar dan wél met freezer-paper. Daarbij hoef je niet naderhand al het papier er af te pulken, want je stikt steeds nààst het papier, klapt het toegevoegde deel om en strijkt dit op het papier. Vouw het papier om op de volgende vouw en knip de stof af, waarbij je ca 1/2 cm laat zitten om weer de volgende stof aan vast te naaien.
Mocht je dit allemaal nog eens na willen lezen en kijken, kijk dan maar eens hier:
Download Tutorial freezer paper

2 opmerkingen:

  1. Dag Trudy,
    Nou dat gaat heel goed toch, met je nieuwe blog? Gefeliciteerd!
    Zelfs een tutorial geplaatst, waarvoor dank!
    Ik heb hem opgeslagen want ik wil hem eens rustig bestuderen, het lijkt mij in elk geval handig.
    Succes met je nieuwe blog en tot de volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ziet er goed uit hoor, je blog.
    Lekker veel foto's bovenin. dat is mij nog steeds niet gelukt.
    Ook dat wisselen van de albums krijg ik niet voor elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy