24 januari 2011

weer 2 droomdekens af


Pffffffffffffffff.....dat was even doorpezen in één dag! :lol: Maar ik wílde persé deze droomdekentjes afhebben, zodat ik weer met andere projecten verder kon.
De eerste is een paarse deken geworden, van 150 x 180. Met bloemenkinderen en crazy-violen. Daartussen violenstof. Alles van gekregen lapjes! :thumps:
Ik heb weer héérlijk kunnen oefenen met de "quilt as you go" methode en besloten dat het NIET mijn ding is :lol: : Ik vind het maar een lastig gedoe, met al die sashings ertussen

P1120901.JPG
quilt as you go

P1120906.JPG
Het uit de vrije hand doorstikken gaat steeds beter, zéker nu ik Aurifil garen gebruik. Tja,  bij mij maakt dat écht veel verschil. Gek genoeg gaat het het beste als ik de stofgeleiding NIET laat zakken en mijn draadspanning op 9 zet :embarrased: :embarrased:
Het zal wel tegen alle regels indruisen, maar het wérkt. Bij mij! :lol:

P1120902.JPG
De tweede droomdeken is grotendeels in Emmen gemaakt. Ik heb daar mijn oude naaimachine neergezet, zodat ik de enkele keer dat ik daar ben toch wat kan doen. Verder een grote doos met restjes meegenomen en wat "plaatjes" en zie hier het resultaat:

P1120894.JPG
miles a minute
De kleuren lijken wat flets, maar als ik flitste waren ze ook niet goed.....
Vorige week de top meegenomen naar hier (=Delden), omdat ik op mijn oude machine niet (meer) door kan stikken. Die pakt geen dikke naden meer.
Hier had ik ook nog een bijkleurende fleece-deken, waarvan ik de rand naar voren gevouwen heb en doorgestikt.
De blokken heb ik willekeurig, expres vrij onregelmatig doorgestikt met cirkels, vierkanten en ruiten. Het is weer een vrolijk geheel geworden van 1.20 x 1.50. Beter te hanteren dan de paarse dus :lol:

P1120898.JPG
De sashings met een slingertje uit de vrije hand:

P1120899.JPG
slingeren
Groetjes van Trudy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy