26 februari 2011

Handwerkbeurs Zwolle

UFO's hebben...OK! maar UFO's tóevoegen......
Tja, het is me dus tóch weer overkomen.
Gister héérlijk rondgestruind over de handwerkbeurs in Zwolle. Ik heb mezelf ontzéttend goed ingehouden met kopen (al zeg ik het zelf).
Alleen de (voor de twisted log cabin) benodigde zwarte hobbs en één lapje rood voor mijn a.s. Life is beautifull. 6 quiltkaarten van het Quiltersgilde én een draaddoortrekken voor mijn 90 jaar oude moedertje.

Maar ja, toen was daar 's middags de workshop "watercolors & roses" van 100 Rozen (in Deventer).
Ontzéttend leuk om te doen! Natuurlijk làng niet af, maar ja, de beurs ging sluiten, dus we moesten er uit. En dan ...ga je dus naar huis met een UFO :)
Gisteravond kwam er niets meer van, maar vandaag heb ik lekker nog wat uurtjes zitten puzzelen en hij is nu klaar voor de strijkplank:
Alle lapjes (5x5) liggen op een ondergrond, Quiltsmart genaamd. Hier is al een ruitjespatroon op voorgedrukt van 5 cm. en het heeft een plakkant. Deze kant leg je boven als je gaat "puzzelen" met je vierkantjes.

Als je tevreden bent over je ontwerp. speld je alle blokjes vast en transporteert het geheel naar de strijkplank.
Als alle lapjes vastzitten, komt het machine werk:
eerst in de lengte alle banen voetjebreed stikken, dan in de breedte (andersom zal ook wel mogen :))
en voilà, je watercolor-quilt is klaar!!!
Natuurlijk komt het eindresultaat t.z.t. ook hier te staan.
En het mooie is: ik heb er al een bestemming voor! Want ik wil géén quiltbehang in mijn huis!!!
Maandag is een goede vriendin jarig, die mijn voorontwerp pràchtig vond. Nou, dan mag ze het van harte hebben als het af is!


Groetjes van Trudy

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy