3 februari 2011

kimono-quilt-story

Op woensdag 3 november ben ik begonnen aan  een kimono quilt.
Pffffffffff, het was moeilijk hoor! Het moet héél precies gebeuren en dat is niet mijn sterkste kant :embarrased:

Maar, na een hele dag hard werken had ik één kimono klaar.......
Omdat het zulk leuk werk was (toch wel, het eindresultaat is nu eenmaal leuk!!) ben ik er de hele week daarnà mee bezig geweest.
Het aan elkaar zetten van alle blokken was nog een lastig werkje, omdat het niet allemaal even grote rechthoeken waren. Een week later ben ik nog even naar Jannie toegegaan om wat bijles te krijgen.

Het eerste stuk:
Afbeelding
1 december 2010 de waaiers (met de hand!!!) vastgezet.
Er moest nu alleen nog een rand omheen (ik wilde graag een zwarte), maar daarvoor moest ik nog "even" tegen de goede stof aanlopen :wink:  
Tegen de kerst kwam ik mooie zwarte damasten tafellopers tegen! Die mochten éérst even dienst doen bij het kerstdiner en dààrna verder dienen als rand!
Afbeelding
Inmiddels zit de rand er aan en is het geheel gedubbeld.
Omdat ik niet zo goed wist hoe ik verder moest, ben ik gezellig nog een avondje naar Jannie geweest om me wat meer te verdiepen in sashiko, de techniek waar m.n. de rand  mee doorgestikt moet gaan worden. Dat wordt nog een hele klus en zal toch echt met de hand gedaan moeten worden. Gelukkig kreeg ik heel veel voorbeelden van haar en zélfs een mooi boek erover....lief hoor!

Na een paar weken eromheen draaien, kreeg ik plotseling inspiratie en ben ik begonnen  aan doorstikken van het middenstuk  (op de machine :))
Een 'nét echte'quiltsteek op de machine...
cirkels in cirkels
water rond de boot

bamboe...





Groetjes van Trudy

2 opmerkingen:

  1. Naar aanleiding van je berichtje op quiltvirus.nl ben ik even op je Blog gaan spieken. Wat maak je prachtige dingen. Ik ben nu aan mijn 4e quiltje bezig maar dat niveau van jou kan ik nog lang niet (en waarschijnlijk nooit) aan tippen. Ik heb ook niet zoveel tijd om mij er helemaal in yr storten maar verheug me wel op morgen want dan ga ik echt alle lapjes voor mijn quiltje voor kleindochter Pien snijden en voorbereiden, dan gaat het onder m'n handen groeien en dat is heel leuk toch?
    Ik ga je blog in mijn favorietenlijstje zetten en ga regelmatig even bij je langskomen!!
    groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je reactie, Mirjam. Ik ga er gewoon van blozen! Ik ben ook wel heel bevoorrecht dat ik er zoveel tijd aan kan besteden...
    Soms schiet mijn blog er wel eens even bij in, omdat ik zoveel tijd achter mijn machientje zit. Maar geduld, ik houd je op de hoogte!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy