11 februari 2011

Twisted log cabin deel 3

Het begint al aardig op te schieten.
Mijn vaardigheid met theezakjes-papier wordt steeds beter. Maar écht leuk vind ik het niet!
Het is mij téveel van hetzelfde, alleen steeds met andere kleuren.
En je móet er eigenlijk wel  mee aan het werk blijven, want je hebt steeds weer verschillende lapjes nodig en àl mijn dozen met restjes staan open, de helft ligt er naast en de deksels worden gebruikt voor het bewaren van goede kleur-combinaties.
En als je dat tussendoor op gaat ruimen, kun je de volgende keer weer van voren af aan beginnen met het bij elkaar zoeken van de juiste kleuren....


Gewoon stug doorgaan dus maar, dan is het tenminste gauw af.
Want... in een la stoppen is er niet bij natuurlijk. Bovendien moet ik nog 2 x naar de cursus.....

Het middenstuk zit inmiddels in elkaar. Ik wilde daar eerst mee wachten tot dinsdag, om advies aan de juf te vragen. Maar het blééf me maar dwars zitten of alles nu wel aan en in elkaar paste. Ik had géén rust vóór ik dat wist.
Nou, doordat je óp het theezakjespapier naait, trekt het geheel een beetje in elkaar en wordt je blok dus een stuk kleiner!!! En omdat het middenstuk wat minder in elkaar trekt, paste er bijna niets!
Ik heb toen van hard plastic een mal gemaakt van de ruit en daar op alle blokken de maat mee getekend. Met veel pas en meetwerk is het uiteindelijk gelukt.

Dit weekend laat ik het even lekker. Er zijn tenslotte ook nog andere dingen in het leven, toch? (hihi)
Groetjes van Trudy

1 opmerking:

  1. Ik vind het prachtig maar dat theezakjespapier snap ik niet echt?

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy