23 april 2011

nóg maar eentje...

Ik heb bedacht dat ik mijn moeder (90!) met moederdag eigenlijk ook wel eens een quilt wil geven. Omdat de tijd natuurlijk wel wat kort is moet het niet té ingewikkeld. En omdat zij de  zwarte versie al mooi vond, heb ik besloten een lichte versie van de Watercolor Roses voor haar te maken.
Tijdens het werken heb ik ook regelmatig foto's gemaakt, zodat er een redelijke tutorial is ontstaan. Kan het iedereen aanraden eens te proberen, het is en blijft een leuke, snelle techniek!
Eerst leg je op een strijk-vlieseline vel met ruitjes verdeling (5 cm) alle lapjes tot je tevreden bent over het resultaat. Daarna strijk je alle vierkantjes vast.

Nu stik je eerst horizontaal alle banen op de achterkant met een naad van 1/4" vast.











Geef vervolgens op elk kruispunt een knipje en stik alle vertikale banen



Zo ziet de achterkant er uit als alle banen gestikt zijn.













de voorkant vóór het strijken

close-up van de kruispunten



 
En nà het strijken.















Vervolgens een rand er om. tussenlaag en achterkant en voilà, de quilt is klaar!
Groetjes van Trudy

1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je er een tutorial van hebt gemaakt. Ik heb het pakketje op een beurs gekocht, zonder uitleg. Dus nu ga ik er snel aan beginnen.

    Gr Linda

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy