26 september 2011

quiltrol

Op het forum van Quiltvirus  kom je de leukste dingen tegen! 
Vorige week kwam er een zgn. quiltrol voorbij.
Dít is hem geworden:
Aanvankelijk dacht ik: "niks voor mij, wat móet ik er mee..."

Maar hij zag er wél erg leuk uit. Denkend aan onze grote, lange reis Down Under volgende week, begon ik ook het mogelijke nùt ervan in te zien. En na nog een paar dagen broeden ging ik tóch maar aan de slag.

Niet met een grote "post" koker, want dat zou niet in mijn handtas passen. Nee, ik gebruikte het karton van een keukenrol. Precies het formaat dat ik nodig had!
Nadeel was alleen dat ik nu géén plastic afdek-doppen had. Daar moest ik dus iets anders op verzinnen. Van een àndere koker maakte ik twee kleine kokertjes, die precies in de uiteinden zouden schuiven. Daarop een klein speldenkussentje aan de éne en een mooie knoop aan de andere kant.
 Daardoor kan ik nl. ook ín de koker wat dingetjes meenemen.

Tussen de twee knopen op beide afsluitdoppen zit een stuk elastiek, zodat ze er niet uit kunnen vallen en ik er tóch iets uit kan pakken. Beetje prutsen, fröbelen, knippen, plakken, plakband en uiteindelijk tóch maar naaien door stof én karton en het geheel zit vast.

 Voor de algemene beschrijving kun je kijken op het blog van  Teresa .
Teresa, thank you!

Alle spulletjes die ik mee wil nemen voor tijdens de reis naar Perth hebben een plaatsje:
 Ik wil nl. de stitchery maken van "my house was clean yesterday"
T.z.t. komt daar ook vàst een foto van op dit blog!


Groetjes van Trudy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy