9 november 2011

Tulpen voor Tessa

"Lieve, allerliefste tante.....ik vind uw droomdekentjes zóóóó mooi! En nu ga ik studeren en op kamers.....zou u misschien.....alstublieft.......? "

Tja, zeg dààr maar eens nee tegen! Ze moest natuurlijk wél even wachten tot we terug waren uit Australië. En toen moest éérst de blauwe tas af. En eigenlijk moet ik mijn bom-blok van oktober en november nog doen...maar ja, iets nieuws bedenken is óók wel weer erg leuk.

Tessa wilde graag 'hollandse' kleuren en vond een patroon met tulpen ook wel leuk...
Daarvan uitgaande en zoveel mogelijk gebruik makend van de stofjes die ik al in huis heb, is het éérste gedeelte inmiddels in elkaar gezet. (90 x 90 cm) Nu ben ik er alleen nog niet helemaal uit: gebruik ik dit stuk nou récht of schuin? Mijn gevoel zegt schuin, maar ik ben bang dat ik het mezelf dan wel erg moeilijk maak met het vervolg? De hoeken schuin invullen?
Een patroon ontstaat bij mij meestal al werkend, veel vóórtekenen of -rekenen is er meestal niet bij :lol:
Ik heb ook nog wat boerenzakdoeken die ik wil verwerken én ik wil op de één of andere manier een molentjes-blok er in verwerken, want dat is wel heel toepasselijk bij een hollandse quilt!. Wordt vervolgd! :wink:

tulpen recht.JPG


tulpen schuin.JPG
Groetjes van Trudy

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy