21 december 2011

Life is Beautiful af


en toen had ik een laptop, haha

Nà de BOM van Ula Lenz had ik dus inspiratie om mijn Life is Beautiful af te maken. En het liefst vóór het nieuwe jaar :wink:

Deze zomer had ik al vierkantjes geknipt van rode fleece, iets kleiner dan de blokken. Mijn idee was om dan met de hand een rondje te quilten om elke stitchery....Maar na een pààr had ik dat wel gezien....Op mijn machine ontdekte ik een steek die veel weg had van een quiltsteekje, dus toen heb ik alle blokken lekker op de machine doorgestikt. Mét het fleece-vierkantje er achter dus.

Daarna heb ik de blokken aan elkaar gestikt, waarbij de stof dus uit bleef steken aan de achterkant. Eerst wilde ik dat laten rafelen, maar toen bleek dat de fleecerandjes dan niet vastzaten. Dussssss......de extra stof omgeslagen en (wéér met de machine) doorgestikt, waarbij dan gelijk de fleece vastgezet werd.

Uiteindelijk was de 'top' af. Iets kleiner dan het eigenlijke patroon, maar groot genoeg om even lekker over je schoot te leggen als je koude benen hebt. En....het engelse woord voor schoot is.....'lap'

En zo had ik dus mijn eigen 'lap-top' gemaakt :lol: :lol: :lol:


P1150088.JPG

En zó ziet de achterkant er nu uit:


P1150089.JPG


En zoals gewoonlijk zie je sommige dingen pas als je de foto maakt....hadden jullie het al gezien? Inderdaad: de kleinste rondjes moeten er nog op :lol: . Nou, da's dan een mooi klusje als hij op mijn schoot ligt, wellicht na de kerstdagen, als alle drukte achter de rug is? :wink:
Groetjes van Trudy

1 opmerking:

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy