12 januari 2012

Grandma's Tea Party af!

Echt, ik belóóf het hier plechtig (vooral aan mezelf) : morgen begin ik met droomdekentjes maken.
Maar deze "móest" even af....omdat hij zo leuk is :lol:

P1150160.JPG
Hij loopt in het 'eggie' niet zo taps toe. Foutje bij het fotograferen :embarrased:
De 'broken dishes' rand was bijna nog méér werk dan het paper piecen van de kopjes :wacko:
En door een foutje in de beschrijving heb ik nog héél veel vierkantjes over. Leuk voor een volgend project!

En toen was ik, nà het doorstikken van het wit op het middenstuk, héél ijverig begonnen de theepot met de hand door te quilten. Mmmm, na 2 bloemetjes ben ik lekker op de machine doorgegaan :lol: . Komt het ook veel beter uit. Kijk maar hoe de stof opleeft van het doorquilten:

P1150161.JPG
De buitenrand is van dezelfde stof, maar dan níet doorgequilt. Ik laat hem eerst eens een poosje hangen. En misschien ga ik uiteindelijk tóch de rand óók maar zo doorquilten....

Mijn volgende berichtje zal dus zijn om een affo-droomdekentje te laten zien. Volgende week of zo....
Het ritme hier in huis is enigszins gewijzigd door de VUT van DH......waardoor we nu meer tijd hebben om ook eens sàmen dingen te doen! :thumps: en ik dus wrs. mínder achter mijn machientje zal zitten!:approve:
Het huis is één bloemenzee, door alle boeketten die we bij diverse 'laatste' keren kado krijgen!



Groetjes van Trudy

1 opmerking:

  1. Hoi Trudy,
    Ik heb je theepot met kopjes vanmorgen in het "echt" gezien, en ze zijn heel leuk geworden. Ik begrijp dat ze een mooi plekje krijgen in je nieuwe keuken. Misschien tegen die tijd een foto daarvan op je blog??

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy