21 februari 2012

en dat is twee...

Vanmorgen eerst maar eens wat boodschappen in huis gehaald. Getsie, héél ander weer dan het lekkere zonnetje van gister!!! Het was miezerig en koud op de fiets...brrr. Gelukkig wachtte er bij thuiskomst een lekker en gezellig kopje koffie met DH.

Nog even het één en ander opgeruimd, nà de lading die we dit weekend weer meegenomen hadden uit ons (tijdelijke) vakantiehuisje. Mmmmm, het wordt wél steeds meer passen en meten. Misschien moet er tóch nog maar wat meer weggedaan worden.
Maar ja, het nadeel van een zolder he? Daar kan héél veel op, zonder dat het in de weg staat of dat je het steeds ziet....

Na de lunch maar weer eens lekker op mijn kamertje aan de slag gegaan en...droomdeken 2 van dit jaar is af!!!
Eigenlijk wil ik het aantal wel wat verhogen, van 1 naar 2 per maand!!! Ideeën genoeg en stofjes óók. Nu alleen nog even doen!

Had ik al verteld over de superhandige draaddoorrijger die ik zaterdag op de beurs gekocht had? Vorig jaar had ik er één gekocht en die aan mijn moeder (90) gegeven. Die was er erg blij mee, maar zélf had ik er regelmatig spijt van dat ik er geen 2 gekocht had. Dussss....deze keer mijn kans gegrepen en er 2 gekocht. Eén voor mij en één voor....ach, nog geen idee. Komt vast wel eens van pas!
En toen was het 5 uur en wilde ik gewoonte getrouw alweer aan het eten beginnen. Maarrrrr....dat hoeft nu dus niet meer zo vroeg, nu DH met de vut is. Niemand hoeft de deur uit vanavond, dus konden we ook best wat later eten!
Waardoor ik nog even een uurtje kon werken aan mijn tafelkleed dat ik wil maken van mijn "aparte bosje bloemen . De eerste blokken zijn gemaakt:

En dààrna dus pannenkoeken bakken!!!
Zondag hadden we in Lochem óók alweer zo'n leuk afscheids pakket gekregen. Deze keer met versgemalen speltmeel,speciaal om pannenkoeken te bakken, zemelen, spelt jenever, echte achterhoekse appelstroop voor op de pannekoeken en óverheerlijke streekwijn. Dat werd dus smullen!

Zojuist heeft DH gezellig de open haard aangestoken en hebben we een gezellige avond samen thuis voor de boeg. Beetje tv kijken, laptop op schoot en zo ondertussen even lezen wat de andere bloggers die ik volg,  zoal beleefd hebben.

3 opmerkingen:

  1. Wat een lief dekentje! Heerlijk pannenkoeken....zo te lezen hebben jullie heerlijk gegeten.
    groetjes van ons allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is wel een heel leuke dekentje geworden. Heb je deze zelf doorgequilt op je eigen naaimachine?
    Hopelijk vind je het niet erg dat ik het vraag?
    Heerlijk hé, pannekoeken eten.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Marga!
    Idd heb ik het dekentje zelf doorgequilt op mijn eigen machine. Ik heb sinds vorig jaar een machine met grotere opening tussen motor en naald (Janome 6600), die mij prima bevalt!
    groetjes, Trudy

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy