23 februari 2012

hier zitten en niets verkopen....

daar kan de schoorsteen niet van roken.....
Dat schoot mij net te binnen toen ik zo met mijn  laptop op schoot alle blogverhaaltjes zat te lezen. Het is nu eenmaal zo gezellig om te doen! Zien wat voor moois er "in den lande" gemaakt wordt en wat een ieder zoal beleeft.

Maar ja, veel quilterigs komt er dan niet uit mijn handen....terwijl mijn hoofd zich alleen maar vult met méér ideeën, als ik al dat moois zie.
Waar moet ik (van mezelf...) eerst eens mee aan de gang???
Mijn Tarts & Pie's liggen geduldig te wachten.....de achtergrondblokken zijn al geknipt, óók de tussenvulling (want ik wil hem Quilt as you go gaan naaien), dus alleen de achterkant blokken nog snijden en dan kan er gequilt worden.

(Zien jullie daar links in beeld óók een mandela? Heb ik dus óók nog eens gedaan. Ze zelfs nog gebordùùrd. Maar daarover een andere keer meer...)


Dan heb ik deze week  zó'n leuk patroontje van een vriendin gekregen:
een speldenkussen in de vorm van een landhuisje!
Ik heb het helemaal niet nodig, maar het lijkt me ó zo leuk om 'even tussendoor' te maken....en hélemaal in de stijl van het "huizenbouwen" project.
Morgen maar eens uitprinten en stofjes voor zoeken.

En tenslotte dus mijn tafelkleed. Geïnspireerd door bovenstaand gezegde van mijn moeder, wil ik eens opschrijven wat ze zoal allemaal nog méér zei. En waarom zou ik dan niet díe spreuken  gebruiken voor het kleed.....en er zélf een leuke afbeelding bij zoeken....
Tenslotte gebruikte mijn moeder véle spreuken. Vaak hoefde je alleen het begin te horen en dan maakten wij hem als kinderen al af!
Kennen jullie deze ook: "wees vlug en flink bij 't werk mijn kind....." en weet je ook nog hoe hij verder ging dan?


Ziezo, ik was er éven tussenuit geknepen om wat steekjes te naaien :)
Eerst dus de blokken voor de achterkant van P&T gesneden.
Aansluitend weer een stapel 'rest-stofjes' gesneden in vierkantjes van 15, 10 of 5 cm. en zo mogelijk ook nog wat stroken van 4 cm.

Er zitten 5 P&T blokken met sashing aan elkaar:
en ja hoor, wéér zie ik pas als ik de foto plaats dat ik het beter anders had kunnen doen...nog maar even loshalen dus en de onderste omruilen met de 2e van boven...
Het wordt wél een hele klus hoor, al die sashings moeten aan de achterkant met de hand vastgezet worden. En...met de hand werken is dus NIET mijn favoriete bezigheid...
Maar ja, ik zal niet mopperen! Tenslotte heeft iemand anders voor mij al al die mooie cirkels gemaakt!!!

Het laatste half uur was weer even voor een blokje van het tafelkleed. Dat was wél even wat ingewikkelder dan het molentje van eergister. En ik heb er dan ook nog maar 1 af. Maar hij is wél heel leuk!
 Er is wél wat meer stof voor nodig dan voor het molentje, dus hiervan kan ik er 'maar' 3 maken.

Het blok heeft de prachtige naam:
"rond de kronkel"....:)








Al héél lang geleden heb ik bij een 'witte boekhandel' dit boek gekocht:
 wat me nu goed van pas komt bij het bedenken van mijn tafelkleed.

Ziezo, dat was het dan weer even voor vandaag!
Vanavond blijft mijn werkkamer leeg en ga ik gezellig met een kopje thee even bij jullie buurten!

Tot de volgende keer!
groetjes, Trudy

8 opmerkingen:

  1. Hoi Trudy.
    Wat heerlijk dat je ons laat meegenieten met al die dingen waar je mee bezig bent.
    het boek komt mij bekend voor denk dat ik toch vaker in de kast moet kijken om ideen op te doen.
    De spreekwoorden en gezegdes hadden voor mij nooit zo veel waarde maar als je goed luistert schuilt er heel veel waarheid in.
    Zou het aan de leeftijd liggen dat je dingen nu beter gaat begrijpen.
    Fijn weekend
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Trudy,
    Je bent lekker bezig hoor! Je gaat veel sneller met de T&P dan ikke,...
    Maar dat geeft niet. Ik heb "onze" quilt bijna af.De bies nog met de hand vastnaaien rondom en de tunnel nog aan een kant vast zetten met de hand, ook niet mijn favoriete klusje, maar het moet gebeuren.
    fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Your quilts/crafts are so fantastic! It's so nice to find other quilters all around the world!
    www.quiltworld2.blogspot.com
    Yours, Ulla (from Finland)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Trudy, gezellig om je blog te lezen, je verhaal van de spreuken ga ik zeker volgen. Helaas kan ik de spreuk niet afmaken, maar... er komt vast wel iemand langs die dat wel kan.
    De mandala ziet er ook goed uit en ook dat verhaal maakt me nieuwsgierug. Ik ben altijd alleen nog maar met kleuren bezig geweest, heb je deze met kruissteekjes gedaan..? of met de machine..? ben nieuwsgierig.

    Nog dank je wel voor je kaartjes en berichtjes, liefs AnneMarie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je een leuke blog en wat maak je allemaal leuke dingen. Je pie and tarts worden geweldig mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Trudy,

    Wat maak je toch mooie dingen en 2 droomdekentjes per maand. Wauhhh. Ik hoop ook ooit eens mee te doen want ik vind het een geweldig initiatief en er worden zulke mooie dekentjes geschonken. Ik kom gauw weer even kijken op je blog!!
    groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Buona sera carissima,

    Ik heb je teruggeschreven bij mijn blogreactie's. Ik weet niet of je daar van bericht krijgt, dus schrijf ik je ook maar zo. Dan weet je dat er daar een berichtje is.

    E per adesso, Notte notte. Fra un po' guardo 3 op reis, perché mi piace così tanto. Spero una volta possa fare questi viaggi...
    Un bacino e ci vediamo sul altro risposto, Babette.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy