6 februari 2012

over verwennen, een winterwandeling en een AFFO

Gister hadden we weer een 'laatste keer' (nu nog 3 te gaan) en we zijn wéér verwend: dit keer met prachtige bloemen, een mand vól lekkers en een theaterbon!


Als je goed kijkt in de mand, kun je wel raden waar we ons bevonden tijdens die verwennerij :)

Daarnà nog een gezellig bezoekje aan vrienden daar in de buurt. Onderweg  kwamen we langs de IJssel en kregen we een pràchtige blik over al die bevroren uiterwaarden met 'privé' ijsbaantjes....hollandser kan het haast niet!
Helaas had ik tóen mijn camera niet bij me. En dus óók niet tijdens de wandeling met die vrienden waarbij we zómaar een koppel herten tegenkwamen en tientallen hazen door de velden snelden.

Vandaag was het weer de eerste dag van ons "weekje in eigen huis" en hebben we ook hier maar even een heerlijke winterse wandeling gemaakt. Mét camera!!! Er ligt hier bijna geen sneeuw, wat het wandelen wel wat makkelijker maakt. Met 1 nieuwe heup en één die op de nominatie staat voor renovatie, is banjeren door de velden (zoals gister) geen pretje. Schoon, egaal asfalt is echter nog heel goed te doen gelukkig!
IJs ligt er voldoende en het Oranjekanaal is mooi dichtgevroren, zélfs onder de bruggen!
Een mooi plekje voor de schaatsers dus: Deze meneer stond voor het éerst sinds jàren weer op de schaats, dus ik denk dat hij wel blij was met zo'n rustig stekkie :)

Eenmaal thuis ben ik lekker op mijn werkkamer aan de slag gegaan en vóór het eten had ik (eindelijk weer eens) een droomdekentje af!
De achterkant is zo'n lekker fleecedekentje van het Zweedse warenhuis, met van die leuke randjes. Meestal knip ik ze er af, maar deze keer heb ik ze omgeslagen naar de voorkant, wat een leuk effect geeft. Alle roze vierkantjes heb ik een kindermotiefje gegeven, zoals een bloemetje, hartje, vlieger óf, zoals hier in de hoek, een zeilbootje. Op deze close-up kun je dat wat beter zien:
 
Morgen wil ik aan een verrassing gaan werken! Ik ben er nog niet helemaal uit wàt en hoe...en ik kan  hier ook geen raad vragen natuurlijk, want dan is het geen verrassing meer....wél heeft het iets met lapjes te maken ;)

1 opmerking:

  1. Woow, jij hebt ook een heeel mooi ijsplaatje zeg!! Ik heb je trouwens terug geschreven bij mijn reactie's.

    Salutini da Babette.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy