29 februari 2012

Wéér een leuk bosje bloemen!


Laat ik beginnen met het 2e 'aparte' bosje bloemen!
Zondag was de aller, allerlaatste keer dan DH een dienst moest houden en dit keer was dat Delden. De gemeente waar ikzelf de achterliggende 3 1/2 jaar een warm thuis ervaren heb. Het was dan ook best jammer om van al die lieve mensen afscheid te moeten nemen.
Als geen ander kennen zij mijn verslaving aan lapjes, zodat ook zij een heel leuk 'bosje bloemen' voor mij als afscheidskadootje gekocht hadden:
  Tja, en wààr koop je dat in Delden beter dan bij Ity! Die winkel is zelfs verdubbeld sinds ik er klant werd, haha! Toeval natuurlijk, maar tóch.....


Maandag hebben we definitief de deur van ons "tijdelijke werk/vakantie-huisje" achter ons dichtgetrokken. DH is met de VUT en we gaan weer gezellig in ons "eigen" huis wonen.
Het gevolg is, dat we nu moeten proberen om alles wat we daar in de achterliggende 4 jaar om ons heen verzameld hadden, ófwel een plek in dit huis te geven, ófwel wég te doen.
En jullie weten vàst wel hoe moeilijk zo'n beslissing soms kan zijn....
We zijn dan ook héél blij met onze zolder :)


Dan moeten we óók nog eens het nodige reorganiseren in huis i.v.m. de nieuwe keuken die over 2 weken komt. De koel/vrieskast die daar nu (los) staat, willen we in de berging zetten voor feest-en verjaardagen. En omdat die niet al te groot is, vergt dat even heel goed plannen en reorganiseren...

Omdat onze keuken in open verbinding met de woonkamer staat, moeten we tijdens het plaatsen ervan éven ergens anders bivakkeren en ik ben bang :) dat mijn werkkamer daar het meest geschikt voor is. Daar is een aanrechtje en kan een magnetron staan, er staat een tafel en ook een gezellige bank. Allemaal heel leuk dus, maar veel quilten zit er dan waarschijnlijk even niet in...

Ik heb dit weekend nog wel 2 blokken "rond de kronkel" met de hand gemaakt, omdat we dus nog een aantal keren van hot naar her moesten. Zelfs nog een keer extra, omdat we alles niet in één keer meekregen :)  En tijdens een autorit van een uur kun je nét 1 blok maken!

Wat het reizen betreft is de rust dan ook weergekeerd.
En het dan tóch nog heel druk weten te krijgen, knap he? Haha! Maarrr...het gaat er allemaal wél mooier door worden.
Dus...ik zeur niet! Alleen wordt ik er af en toe wel moe van.
Maar dan komt mijn moeders spreuk weer van pas:

"Wees vlug en flink bij 't werk, m'n kind,
't Is half gedaan wat goed begint.
Gij kent toch 't oude spreekwoord wel:
wat men flink aanpakt, wordt maar spel." 

Tot de volgende keer en groetjes van Trudy






3 opmerkingen:

  1. Wat een wijze spreuk met zoveel waarheid!
    Ik wens je heel veel wijsheid voor de komende dagen want rommel in huis is nooit leuk.
    groetjes van ons allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het gevonden. Ik heb van mijn vriendin een spreuk gekregen en die wil ik ook aan jouw doorgeven.
    "Creatieve mensen hebben geen rommel, die hebben overal indeeen liggen.m.vr.gr. Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog een keer een antwoordje op je vraag over het lesgeven. Als je het fijn vindt mag je mij ook mailen hoor. dequiltschuur@gmail.com

    Hoi Trudy,

    Ik zou graag bij jou in de buurt les willen geven, er waren vorig jaar evt. ook 4 dames in Hoogeveen die het wilden. Het is alleen voor mij zo lastig een locatie te regelen. Dus wanneer anderen het organiseren en we samen proberen voldoende mensen te krijgen, kan ik ook daar les geven. Graag zelfs, want het is altijd weer een feestje!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy