21 maart 2012

Aussie 2 (het vervolg)

Pfffff....even een paar dagen stil, omdat er kei-hard gewerkt werd! Volgende week komt Joyce al vanuit Australië aan in Nederland en ik ben nog làng niet klaar...
Nog maar even stug doorwerken dus!
Het schiet wél op hoor, dat wel....

Alle delen zijn met een siersteekje vastgestikt en ik ben nu bezig om d.m.v. free motion-quilting bloemen e.d. rondom het geheel aan te brengen.
Ondertussen staat mijn laptopje dichtbij. Dit weekend was het internationale quiltdag, dus kon je alle shows van de Quiltshow gratis bekijken.
Dit is
a. een heerlijke afleiding als je met ééntonig werk bezig bent en
b. zéér inspirerend.
Daarom ben ik gister ook maar 'star-member' geworden, dan kan ik nog veel méér van ze bekijken.

Tijdens het kijken hoorde ik menigmaal het advies: "doe wat jij denkt dat goed is...denk niet teveel aan regeltjes en...laat de quilt tot je spreken" ....
Nou, dat heb ik dus maar gedaan.

Af en toe afstand nemen en kijken wààr je nog wél wat wilt doen en waar je wat meer rust in het geheel wilt.





<<< Dit gedeelte vind ik dus eigenlijk wat té druk geworden, dus
dit wil ik zéker niet helemaal rondom.






Soms kijk ik gewoon een poosje naar de stof en plotseling weet ik dan welk patroon ik ergens wil doen:








 
 
Maar, natuurlijk moeten we óók niet vergeten dat de lente vandaag begonnen is!
Het was héérlijk weer aan deze kant van het land, dus we zijn nog even lekker een paar uurtjes wezen fietsen. Met natùùrlijk een heerlijk kopje koffie in het zonnetje (in Sleen)
En omdat de keuken dus (voorlopig) nog niet klaar is én het geweldig mooi weer gaat worden de komende dagen, trekken we er even lekker een paar dagen op uit. Heerlijk een paar dagen fietsen op de Veluwe!!!

groetjes en gezellige lente-dagen gewenst,
Trudy

5 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauwie....!!!!!!

    Een natuurtalent ben je geworden, echt Trudy je gaat goed, heel leuk om mee te maken.
    Groetjes AnneMarie.

    ps, ik had eerder een berichtje gezet, maar daar zat een rare taalfout in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wordt deze quilt ontzettend apart en inspirerend. Ik wed dat iedereen er straks uren naar kan kijken en steeds nieuwe dingen zal ontdekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Trudy,
    Wat wordt je quilt mooi. En ik vind dat je al heel handig bent in het figuren maken in free motion.
    Veel plezier op de Veluwe !!
    groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kan mij voorstellen dat je daar druk mee bent. Daar zal iemand echt heel blij van worden.
    Ik wens je heel veel fietsplezier op de Veluwe.
    Het is een prachtige omgeving en dat kan ik zeggen uit ervaring.
    Gr. Marga

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy