5 maart 2012

over vuilniszakken en nieuwe projecten


Omdat dit, met de keukenverbouwing in het vooruitzicht, voorlopig ons laatste 'rustige' weekend was, besloten we even een bezoekje aan ouders en schoonzusje in het westen te brengen.

Moe, maar voldaan keerden we weer huiswaarts, met de belastingpapieren van DH's moeder (97) die weer afgehandeld moeten worden en
..2 vuilniszakken..Wie neemt er nou 2 vuilniszakken mee van visite :)? Ik dus.

Dat komt zo:
DH's broer is ruim 2 jaar geleden overleden en ons schoonzusje heeft het daar niet makkelijk mee. Ook niet met het afstand doen van zijn spullen en kleding. Daarom heb ik haar aangeboden om van zijn kleding een warme deken én een memory-quilt te maken. Dus hebben we samen een selectie gemaakt van kleding die hij vaak droeg en waar zij dus een goed gevoel van krijgt om dat op een of andere manier terug te zien. Dus dàt zit er in de vuilniszakken.
Ik heb nog geen idéé hoe of wat. Maar twijfel er niet aan dat de inspiratie vanzelf komt als ik er mee aan de gang ga. Dat moet echter nog éven  wachten, want er kwam plotseling een ander nieuw project bovenborrelen....

Bij thuiskomst wachtten 2 verrassingen:
Ten eerste had DS héérlijke zelfgebakken brownies en cheescake in onze koelkast achtergelaten.
En ten tweede lag de nieuwe Quiltnieuws op de mat.
Wat was daar weer een hóóp in te lezen. En te zien! Héél inspirerend!
Zelfs zó inspirerend, dat ik vanmorgen EINDELIJK een begin gemaakt heb met mijn 2e quilt van aboriginal stofjes.
Had ik aan mijn australische vriendin beloofd...en ze komt eind maart, dus ik héb nog even.
Soms lijkt het wel alsof ik pas inspiratie krijg als de tijd gaat dringen....
Eerst maar eens (mogelijke) stofjes bij elkaar gezocht:


Dààrna uit de hand een patroon geschetst en uit de (dubbele) stofjes geknipt. Het lijkt een beetje op convergence, maar dan ietsje anders...







Vervolgens (niet) alle delen in strookjes gesneden en weer aan elkaar genaaid (op de foto rechts alleen nog maar bij de onderste 2 delen):



Ik vond het best spannend om die bloemenprint bij de aboriginal lapjes te doen, maar ik denk dat het erg mooi gaan worden. Ik wil de quilt 60 x 1.10 gaan maken.

Veel zin om er morgen weer mee verder te gaan!

groetjes van Trudy

1 opmerking:

  1. Hoi Trudy, wat lief dat je een herinneringsquilt wilt gaan maken voor je schoonzus. Een idee komt vanzelf bovenborrelen.

    Ontzettend leuk zoals je ons laat meekijken op je blog naar je ontwikkeling van je nieuwe ausie project, je blijft maar doorgaan met je te ontwikkelen, dat vind ik zo leuk :-))).

    Groetjes AnneMarie.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy