19 april 2012

Verder experimenteren en...Veldhoven!

Hè hè, eindelijk zijn de plintjes geschilderd en mocht ik me weer achter mijn machientje terugtrekken.
Ik had zó'n zin om verder te gaan met het experiment!
Maar ja, óók de keuken en kamer moeten een keer af, toch? En DH was óók nog druk aan het klussen met alle plintjes, dus ik kon hem niet in de steek laten!

Maar goed, gistermiddag was het zover! Eerst nog even wat lijntjes op het ginko-blad borduren, daarna het hele huis afgezocht naar iets waar ik het soluvlies op kon spannen vóór het uitgespoeld ging worden...
Spannend!
Vervolgens een manier bedenken om het in een blok te verwerken. 
Bij Wil had ik gezien dat ze het gecombineerd had met 3 kleinere ginkoblaadjes, rechtstreeks op de stof. Dat vond ik ook wel leuk.
 Met het volgende resultaat:

 
Dan wilde ik ook nog een keer de 3-laags applicatie uitproberen, maar nu, zoals eigenlijk moest, met cirkels. 
Best spannend om het zonder de begeleiding van de juf uit te proberen, maar wederom een feestje om mee bezig te zijn! 
De kleuren knallen me tegemoet!
Ik denk dat ik me nog eens véél meer in de kleuren-leer ga verdiepen. Het kan toch wel héél veel verschil maken met je werkstuk.

Gelukkig is er net op dit moment een hele leerzame video op TQS (The Quilt Show), waar ik sinds kort 'star-member' van ben.




En nu nog bedenken hoe ik e.e.a. tot een mooi wandkleed kan combineren.
In onze vernieuwde kamer is best een plek voor iets roods, evt. met paars en een beetje lekker 'knal'....dus wie weet?

Eerst nog maar 1 of 2 blokken er bij maken. Er staan er nog 2 op de lijst: ééntje met stofversieren dmv de siersteekjes van de machine en ééntje met vrij machinaal quilten.

Zal ik ze zó leggen:









of zó:




Dan nog een leuk nieuwtje:
we hebben voor 4 dagen een camping geboekt in Veldhoven, zodat ik tijdens de Europese Quiltkampioenschappen uitgebreid rond kan kijken! Nu óók nog even duimen voor een béétje mooi weer, zodat het voor DH op de camping óók nog een beetje leuk vertoeven is!

Groetjes, Trudy

3 opmerkingen:

  1. Prachtige blokken hoor met knal kleuren maar helemaal gaaf.
    Fijn toch om zo lekker bezig te zijn en nieuwe dingen te ontdekken.
    Ik wens je ook een heleboel mooi weer in Velthoven en veel quilt kijk plezier.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je moet me niet vragen hoe ik hier terecht kom, maar als jij de camping in veldhoven hebt geboekt is de kans groot dat je mij daar ook tegenkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk Christina! Wij hebben hier geboekt: http://www.campingdeveldhoeve.nl/

    Ben benieuwd of we elkaar herkennen...zal ik een quilt aan de waslijn hangen, hahahahaha!

    groetjes en veel plezier alvast!
    Trudy

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy