19 mei 2012

Ik ga op vakantie en ik neem mee...

Wat hebben we dit spelletje veel gespeeld vroeger! En ik moest er weer aan denken toen ik jullie even wilde laten weten dat het een flink aantal weken stil zal zijn op dit blog!
Want maandag gaan we héérlijk héél lang met vakantie.

We proberen Zuid-Italië te halen, dus dat wordt flink veel kilometers in de auto. En dus ook vele uurtjes lekker fröbelen terwijl DH onze auto met ... veilig zuidwaarts manoevreert!
 Dit is mijn tasje met "lekkers":
 En wat zit er allemaal in?????












 Om te beginnen mijn quiltrol. Dat werkt zó handig als die op schoot ligt! Je kunt je blokjes er op rangschikken, het glijdt niet weg, je kunt je spelden even kwijt....
En binnenin zitten mijn schaartje en klosje garen.
En vooral: de kleine lapjes blijven er goed op liggen, ook bij onverwachte scherpe bochten!
 Mijn 'blokkenboek'. Ik ben nog steeds bezig met de lapjes uit het 'zutphense'  'smuldoosje' , rood en wit. Ik maak er diverse blokken uit dit boek van.
 Natuurlijk óók zo nu en dan een huisje!











En van de kleine friemel-stukjes die daarvan overblijven, kan ik mooi een paperpiece blokje maken op deze leuke kleine lapjes!
Dan had ik nog een foto beloofd van de vliegende ganzen uit Veldhoven: de tussenbanen zitten er aan, er is een tussenvullig en achterkant bij gezocht én een ritsje.
Dat project móet dus af kunnen komen in de vakantie :)

 Wat is er nog méér in de tas gestopt?
Inderdaad, de tijdschriften die ik in Veldhoven kreeg bij mijn abonnement op Stitch at Home! Lekker leesvoer voor onderweg!
(ik heb trouwens óók mijn e-reader mee, zó handig! Héél veel boeken in één plat pakje!)

 En dit zat nog in mijn quiltrol van afgelopen maandag: geknipte stukjes, die er op wachten om samen één mooi blok te worden! Ook dàt gaat vast gebeuren in de vakantie!

Jullie snappen het al: vervelen is er niet bij de komende weken. Oók de fietsen mogen mee dit jaar. Lijkt me toch zó geweldig, om op mijn snorrende e-bike door Toscane te toeren :)
Dus: tot over een paar weken! Quilt-ze allemaal!

Tanti cari saluti di Trudy (= heel veel lieve groetjes van mij)

8 opmerkingen:

  1. Lots of goodies to share! Enjoy~ ♥♥♥ Pretty squares~

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel plezier daar maar dat gaat helemaal lukken als ik het zo lees.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne vakantie toegewenst Trudy.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jou vakantie komt helemaal goed.
    Jij hoeft je niet te vervelen.
    Ik wens je een hele fijne vakantie toe en een fijne veilige reis.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Trudy, Ik wens jou en je lief een hele fijne vakantie toe. Geniet er lekker van en maak mooie foto's !!
    groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wens je een fijne vakantie, veel plezier maar ook zeker een behouden thuiskomst.
    groetjes van ons allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heerlijk al die quiltspulletjes mee. Ik ben ook al aardig bezig. Wij gaan zaterdag maar dan naar het zuiden van Frankrijk!!! Ben benieuwd of er wat uit mijn handen gaat komen.
    Fijne vakantie en hopenlijk veel zon!!
    groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heeeeel veel plezier daar in Italie. Prachtig land, aardige mensen heb ik ervaren. Je bent nog al wat van plan met al die lapjes.
    Er komt vast iets moois weer mee terug

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy