7 juli 2012

Weer terug

En dan zijn we alweer een week thuis! Druk, druk natuurlijk met uitpakken, wassen, opruimen, schoonmaken! En niet te vergeten: het oerwoud dat ééns onze nette tuin was. Omdat we nu weer fulltime in Emmen wonen, had ik de tuinman afgezegd. Maar 6 weken is toch wel wat al te lang, dus we konden gelijk aan de bak! Gelukkig heeft DH tegenwoordig tijd om te helpen, anders was het nu nog niet klaar geweest.
We zijn aan een ramp ontsnapt, want halverwege ging hij bijna met de snoeischaar door een wespennest heen! Gelukkig maar 1 steek en nét op tijd gestopt.
Wat kunnen die beestjes trouwens een kunstwerk maken!









 

Maar, kunstwerk of niet, ik heb het toch liever niet in mijn tuin, dus de volgende dag kwam er al iemand om het nest onbewoonbaar te maken.
Héél officieeel, met een groot wit, goed beschermend pak aan!

Tijdens onze 6 weken vakantie zijn we geleidelijk aan steeds zuidelijker in Italië terecht gekomen.
Waardoor het ook steeds warmer werd.
De eerste 3 weken heb ik nog regelmatig wat aan quilten kunnen doen, maar daarna werd het écht te warm!
Zodat ik me de 2e helft prima vermaakt heb met het lezen van zo'n 15 boeken....op mijn e-reader, ideaal! Lekker lui, in de schaduw bij de caravan, óf zelfs lekker aan het strand.
Tussendoor hebben we ook nog heel veel cultuur opgesnoven, in o.a. Siena, Rome, Ostia Antica, Pompei en Paestum en ook prachtige ritten door de mooi natuur, zoals de Amalfi-kust.
Voor herhaling vatbaar dus, zo'n lange vakantie.
We fantaseren alweer over de volgende.

Maar goed, dit is niet voor niets een quiltblog, en jullie zijn vast benieuwd wat er uit mijn handen gekomen is :)
Allereerst het toilettasje van flying geese. De basis was al klaar het moest alleen nog een tasje worden.
Ik vind het toch zó leuk geworden! De hele vakantie heeft hij staan pronken op een plank in de caravan. En heb ik hem gebruikt als bergplaats voor de oplader van mijn telefoon.
Ik heb best nog wat lapjes over en overweeg er zelfs nóg een te maken!

Dan de lapjes uit de Zutphense snoepdoos : geleidelijk aan begint het aantal vierkantjes te groeien en zal ik maar eens na gaan denken hoe ik de tussenvlakken (met de spreuken van mijn moeder..) zal gaan maken. Daar wil ik nog wat leuke stitcherie-patroontjes in verwerken.

En van de restjes uit de snoepdoos wordt zo af en toe een vierkantje gepaperpieced, héél mini (zéker voor mijn doen) maar ook héél leuk!




Al met al ben ik zelf niet ontevreden over het resultaat! Zeker gezien het feit dat er vorig jaar vrijwel niets uit mijn handen is gekomen tijdens de vakantie! Zelfs de naaimachine is toen niet uit zijn (geheime) bergplaats gekomen.



En nu breekt het 'gewone' leven dus weer aan! We hebben de zon meegenomen, dus het weer is erg lekker. Komt goed uit voor het werk in de tuin, maar minder voor een klusje achter de naaimachine...maar dat komt vast wel weer als het weer wat minder lekker weer wordt.

Komende week zal ik er ook eens voor gaan zitten om al jullie bloggen even 'bij' te lezen en te kijken waar iedereen zoal mee bezig is (geweest).

Heel veel groetjes van Trudy

PS. Sylvia is wél meegeweest op vakantie. En heeft ons ook, vooral in het begin, lekker warm gehouden. Maar naarmate het warmer werd, is ze naar de auto verbannen omdat ze in de weg lag en aan doorquilten moest ik al helemààl niet denken met een temperatuur van zo'n 35 graden ;)
Zal ze dan àltijd een beetje een UFO blijven????

4 opmerkingen:

  1. Nou welkom thuis zal ik maar zeggen! enne brbrbr een wespennest. Jullie hebben zeker geluk gehad.
    Mooie werkjes zie ik al weer hoor. En dat tasje is inderdaad een snoeppie!
    groetjes van ons allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een enig tasje, heb je er een patroontje van? En die quiltrol in je vorige logje lijkt me ook superhandig, ik heb nog nooit zoiets gezien, komt die van een patroon??? Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Trudy, welkom thuis. Klinkt als een heerlijke rustige luier vakantie, lekker.
    Wat kunnen wespen prachtige huizen bouwen, jammer dat ze kunnen steken.
    Ben benieuwd naar de rest van je verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je weer gezond en wel thuis bent. Dat jullie genoten hebben en het weer prachtig was zo hoort een vakantie te zijn.
    Kan mij voorstellen dat er met zo'n temperatuur niet veel van quilten is gekomen. Maar het weer in nederland is zoals altijd fiks of niks en vandaag is het dus niks maar wel heerlijk weer om te quilten.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy