23 augustus 2012

eerbetoon

Even een korte update vanaf de camping. (we zijn er even een paar dagen tussenuit, nostalgisch naar Delden :))

Afgelopen week lekker hard doorgewerkt aan de memory-quilt én de Pie & Tarts. Beiden hebben de afwerkstatus bereikt.

De memory-quilt:
Mijn zwager is 3 jaar geleden overleden en ik heb mijn schoonzusje beloofd een mooie quilt te maken van zijn kleding. Het vergaat mij vast nét zoals jullie: daar loop je een tijdje op te broeden, je maakt eens een schets, snuffelt wat in tijdschriften en op het internet en op een gegeven moment móet het gebeuren.

Ik vond het aan de ene kant héél moeilijk, maar aan de andere kant toch ook een eerbetoon aan mijn zwager om er iets moois van te maken.

Ik heb de overhemden in banen gesneden en er blokken van gemaakt voor de achtergrond. Dat werkte dus niet :(

Toen werden het stroken en geleidelijk aan kwam het thema "zee" boven drijven.
Zijn vrouw en hij hielden daar veel van en gingen er ook vaak naar toe.
De kraag van zijn trouwoverhemd werd het (huwelijks)bootje, de 'trouw-stropdas' de zeilen; delen van een vest de strandpalen en delen van een sportbroek werden 'zomaar' een zeemeeuw.
Ik heb alle knoopjes van de overhemden bewaard en wil daar iets mee doen in de 'branding'....
Het doorstikwerk is gedaan, de bies zit er om...nu 'alleen nog maar' even afwerken....

Wat is er nog méér gebeurd?
De Pie & Tarts nadert zijn einde.
Màànden geleden vertelde ik al dat ik van Karin alle rondjes van de Pie & Tarts ontvangen had in een doos.
Ik ben dapper begonnen om ze met de 'quilt-as-you=go' methode op de achtergrond te maken. De kleuren waren wat te somber voor een droomdeken, dus had Karin mij gevraagd er een quilt voor de logeerkamer van een verzorgingshuis van te maken.

Wie had toen kunnen vermoeden dat die lieve Karin er nu al niet meer zou zijn??? Helaas heeft zij het eindresultaat dus nooit kunnen bewonderen.
Het werken er aan is voor mij wel een soort eerbetoon aan haar geworden!
Zij kan het niet meer, maar ik nog wel en ik wil er dan ook graag iets moois van maken.
De dames van de droomdekengroep in Wedde hebben mij geholpen bij de keuze van de rand. Nu hoeft deze alleen nog doorgestikt te worden en de bies er om.


Vóór we in oktober (weer) naar Australië gaan, wil ik deze 2 projecten af hebben. Dan kan ik met een gerust hart op reis gaan.

En nu dus even een paar dagen lekker genieten in het mooie Twente. Een beetje nostalgie dus :)
En...natùùrlijk staat er ook een tas met lapjes, lineaal en snijmat in de caravan!
Tenslotte wordt het al wat sneller koud 's avonds en kan er dus móói wat geknutseld worden!

Groetjes van Trudy

5 opmerkingen:

  1. Trudy, wat is de herinneringsquilt mooi geworden en wat een goed idee ( ingeving : de zee ) Erg mooi.
    Succes met het afwerken

    groet tooske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je toch met veel hele lieve en mooie dingen bezig.
    Ik verbaas mij over de iedeeen die je altijd hebt.
    Geweldig.
    Heel veel plezier hier in Twente en heel veel succes met al die mooi werken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie quilts met zoveel extra betekenis! Lijkt me zo moeilijk zo'n herinneringsquilt, je hebt het geweldig creatief aangepakt, mijn bewondering bij dezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Trudy,

    Ik vind je quilt voor je zus prachtig en bijzonder!!

    Liefs Babette.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy