19 september 2012

dat zég ik....Gamma!

Vandaag idd lekker op mijn kamertje bezig geweest.
Eerst een héééééleboel lapjes snijden:


Gelukkig hadden ze bij Gamma weer de voordelige rolmesjes op voorraad, dus het gleed als een warm mes door de boter!

 Op de één of andere manier wordt ik dan héél ongeduldig, dus, gauw gauw alvast wat stroken aan elkaar gestikt om te kijken hoe het resultaat gaat worden.

Ik had bij 100 Rozen vorige week lapjes gekocht, maar dat is vàst niet genoeg.
Zeker niet omdat het fat-quarters zijn en er dus vrij veel verlies is met dit patroon....
Ik heb het wél zo uitgerekend dat ik aan beide kanten een halve driehoek overhoud, in de hoop dat ik daar nog wat blokken voor bv. de rand van kan maken. Anders een beetje zonde van de stof....
Dus, alle laden, kasten en dozen afgezocht naar nog wat (flinke) lapjes er bij. Dit is het resultaat tot nu toe. Waar ik níet ontevreden over ben!!!
Ik heb het even op mijn ontwerpbord 'gekleefd' .
Natuurlijk moet alles straks weer op een ander plekje, om de verschillende kleuren zo goed mogelijk te verdelen, maar...het begin is er!!!

Het lastige is dat hij héél groot moet worden (over de lits-jimeaux van mijn ouders), het hééééérlijke is...dat hij NIET gedubbeld hoeft te worden. Het is alleen voor de sier, dus ik denk dat ik er alleen een dunne lap achter doe als voering.

En nu ga ik gauw weer naar boven!
Hoop spoedig nog meer blokken te kunnen laten zien!

groetjes,
Trudy


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy