14 november 2012

Eindelijk weer achter mijn machientje!

We zijn alweer een weekje thuis, maar ik heb mijn draai nog niet helemaal gevonden...
Eerst een weekje 'jetlaggen', daarbij ook een beetje ziek...
Naaimachine stond nog bij "Vos" ,  daar was hij aan het logeren, nà zijn onderhoudsbeurt, terwijl wij in Australië zaten.
Zodat ik uiteindelijk gister pas weer eens lekker achter mijn machientje kon kruipen.

Natuurlijk moet ik eigenlijk verder met de quilt voor mijn moeder.
Maar ja, ik liep al een poosje met een idee in mijn hoofd...en dat wilde ik éérst even uitproberen.
Het patroon was er,
de lapjes óók,  nu nog even aan het werk.

Enfin, na 4 uurtjes (totaal, niet achter elkaar hoor!) was hij af.
En was ik zó
        N I E T
tevreden met het resultaat, dat ik hem subiet weer uit elkaar gehaald heb....
Ik heb er niet eens aan gedàcht om er eerst een foto van te maken...

Ik vond hem véél te groot en onhandig en hij sluit ook niet echt.
Het is meer één grote lap, die bij de vier punten bij elkaar gepakt wordt.
Tja, dat weet je pas als je het geprobeerd hebt, toch?

De basislap, met alle aan elkaar genaaide stroken, heb ik wel behouden.
En daar tóch maar weer mijn favoriete patroon op los gelaten. Ik geloof dat dit inmiddels de 6e is....misschien moet ik ze maar eens in de verkoop doen!

Volgende week ga ik weer verder met moeders quilt. Daar hoeven 'alleen' nog maar een paar randen aan. Niet mijn sterkste punt, daar het nogal eens gaat lubberen.
Dus, Truitje, héél goed (in het midden van de lap) meten, eerst op de hoeken en in het midden vastzetten en dan de ruimte ertussen vastspelden.

Ach ja, ik wéét het wel, maar ben een beetje ongeduldig en rommelig van aard...
Oóit zal ik het vast wel leren, om was preciezer te naaien.
Tenslotte bespaar je jezelf daarmee héél wat lostornen

3 opmerkingen:

  1. Je bent weer helemaal thuis. Dat blijkt wel uit dit blogje.
    Heel veel succes met de quilt van moeders en het blijft een succes het patroon van deze tas.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken het zo, ik ben ook een tikkie rommelig. Ik neem me elke keer voor dat ik het nu heel secuur en precies ga doen, voor mijn gevoel doe ik dat ook, maar toch wil dat ene hoekje net weer niet netjes op dat andere hoekje. Wat een getob he? Maar we gaan door, want het is veels te leuk dat lapjes gedoe!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schattige tas heb je gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy