23 november 2012

Moeders quilttop af en quiltweek in 't verschiet!

Herkenbaar? Dat je zóóó lekker bezig bent, dat je elke vrije minuut achter je machientje kruipt?
Dat gebeurde mij dus de afgelopen week.
 En het resultaat mag er zijn, vind ik zelf:

De blokken zijn gemaakt van 2x2 stroken op elkaar, waar je dan driehoeken van snijdt. Die strijk je dan open en voilà, je blok is klaar.
Nadeel is alleen dat je aan beide zijkanten halve driehoeken overhoudt.
Omdat het best dure stof was (van 100rozen uit Deventer) vond ik het zónde om die 'leftovers' niet te gebruiken.

Uiteindelijk heb ik besloten ze tot een rand te verwerken, wat mooi gelukt is.

Om de randen wat te doorbreken heb ik op elke hoek nog een blok gemaakt.
De quilt is bedoeld voor mijn ouders (91 en 92!)  die binnenkort naar een verzorgingshuis hopen te gaan.

Omdat je daar vanuit de kamer in de slaapkamer kijkt, wilde mijn moeder graag iets moois op bed.
Het is dus alleen voor de sier, en niet als deken. Om hem óók nog hanteerbaar te houden voor hen, wil ik er géén dikke fiberfill tussen.
Maar ik wil wél graag de randen doorquilten, dus er zal denk ik toch iets méér dan alleen een achterlap tegen moeten?

Iemand die hier ervaring mee heeft en daardoor goede suggesties?
Ik houd me van harte aanbevolen.

Iedereen een goed weekend gewenst!
Bij mij staat er al van alles klaar om volgende week mee te nemen:
MIJN EERSTE QUILT-MIDWEEKJE met vriendinnen!
Ik heb er ontzettend veel zin in!
Jullie horen er vàst nog meer van!

groetjes van Trudy

4 opmerkingen:

  1. geen idee hoeveel je nodig hebt, maar ik vind zelf de fleece dekens van Zeeman erg geschikt om iets toch body te geven, maar toch ook niet te dik. de fleecedekens van zijn 120x150cm en in best wel felle kleuren; roze paars of wit, ze kosten geloof ik iets van €4,00. misschien kun je hier wat mee. je vader en moeder zijn bofferds met zo'n mooi sprei!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Trudy, Je zou een bamboe vulling kunnen overwegen, dun en niet te zwaar !!
    groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is prachtig, wat zullen ze daar blij mee zijn en ja ik denk ook aan bamboe. Veel plezier bij de midweek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Trudy
    Wat leif die quilt die je voor jou ouders gemaakt hebt.
    Ik verbaas mij steeds weer over de snelheid die je hebt om zoiets mooi's te maken.
    Fijn weekend en midweek.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy