2 november 2012

my favourite quiltshop in Perth

Vanmiddag kwam Joyce me ophalen en zijn we naar mijn favoriete quiltwinkel
"Quintessential Quilts" (in Morley=wijk van Perth)  geweest.
Elk jaar weer een feestje!

Ze verkopen hier (gelukkig nog stééds) oude quiltbladen voor 75 ct.
Dit keer stonden er 3 tijdschriftcassettes vól, dus zijn Joyce en ik er maar even voor gaan zitten om onze keus te maken. Na een poosje kwam één van de dames vragen of we er soms een kopje thee bij wilden, wat ons geserveerd werd incl. een stukje donut!
Héél aardig!


Ik heb me ingehouden en 'maar' 6 tijdschriften gekocht en 2x 25 cm. aboriginal stof....
Quiltstof is hier nl. ontzéttend duur! Allemaal rond de 25 $ p/m....
Wat jammer voor hen, dat ze hier ook niet zoiets als een markt met Henkie kennen :)
Ze hebben wél Textile Traders, waar de stof iets goedkoper is. Variërend russen de 15 en 22$ p/m.

 Bij het weggaan kreeg ik van Joyce nog een héél mooi boek met  patronen van tassen.



Dank je wel, Joyce! Dat is toch weer véél te gek.
(Maar ook wel héél leuk!)




Hier nog wat foto's van deze schitterende winkel. Zoals de meeste quiltwinkels hier in Perth ligt hij níet in het centrum, maar op een soort industrieterrein (zoals bij ons Kwantum en Leenbakker).
 Daardoor zijn het héle grote panden en hebben ze vrijwel allemaal een héééééle grote lesruimte achter de winkel. Waar àltijd wel een paar dames aan het werk zijn. Ik denk dat ze gewoon de hele week door een inloop-bee hebben!


 Daarna nog even naar de vlakbij gelegen Textile Traders geweest, waar ik nóg een leuk aboriginal stofje tegen kwam en een turqoise. Die laatste had ik écht nodig voor een idee  dat ik hier kreeg toen ik een schilderij in een etalage zag:
Helaas is het niet zo goed zichtbaar door de spiegeling in de ruit. Maar gelukkig hadden ze er binnen ook een ansichtkaart van.

Tja, en als je dan zó'n mooi turqoise lapje tegenkomt....wat doe je dan?

En op het laatst viel ons oog nog op een bak met aanbiedingen, waar zomaar een zakje met 4 fatquarters voor 5$ lag!!!!

En nu maar hopen dat het allemaal nog in de koffer kan, hihi...

Nog een paar dagen en dan vliegen we weer terug! Ik kan me er nu al op verheugen op weer achter mijn machientje te kruipen en met mijn nieuwe lapjes aan de gang te gaan!

Groetjes van Trudy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy