13 december 2012

Kerst Affo!

Ziezo, de kerstboom staat:
Wat viel hij weer uit dit jaar....bij het ópzetten al overal naalden op de grond.
Gelukkig stopt hij weer met uitvallen tot hij weer netjes in de doos gaat  :-)
Vooral niet aankomen dus.....







en de loper (waar ik in het midweekje aan begonnen was) ligt te pronken op de eettafel:
Ik heb heel lang getwijfeld of ik hem wel door zou stikken, maar na die grote sprei was ik tóch helemaal 'in the mood' , dus heb ik er maar even een gouden draadje over laten slingeren.

De binding heb ik dit keer eens op deze manier gedaan. Héél handig!
De sprei voor mijn ouders ligt geduldig, gevouwen te wachten op de pasbeurt volgende week.

En dan is het nu tijd om me met aardser dingen bezig te houden, zoals: wàt eten we met kerst....
Met een dochter die vegetariër is, een schoondochter die niet alles mag eten en de 'mannen' die dól op vlees zijn, is het soms wat lastig een compromis te vinden dat voor iedereen leuk en lekker is.
Maar, het gaat vàst lukken!
7 gangen diner is al jàren favoriet hier, dus daar gaan we ook dit jaar voor.
Om heel eerlijk te zijn.....de 'spoom' en koffie met bonbon en/of likeurtje tellen óók als gang hoor, dus dan valt het wel mee.

En wat eten jullie zoal met kerst?

En dan moet mijn ateliertje natuurlijk nog even een flinke poetsbeurt hebben na al dat harde en stoffige werken!
Ook hier staat al een kerstboom(pje) en het gaat vast lukken om daar een gezellige logeerkamer van te maken!
Hihi, misschien leg ik Sylvia wel op hun bed!
Perfect geschikt voor koude winterdagen, toch?
(is trouwens mijn 1e goede voornemen voor 2013: nà die joekel voor mijn ouders, moet het quilten van Syl  een makkie zijn, tóch?)

Veel plezier met de kerstvoorbereidingen!
groetjes, Trudy

4 opmerkingen:

  1. Wat zijn wij toch druk he.
    Hoe deden wij dat vroeger toch toen hadden wij ook nog een baan.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Trudy, wat ben je toch met veel dingen tegelijk bezig. Maar de resultaten zijn wel heel mooi, die tafelloper, wat een plaatje !!!
    Als ik de quilt voor je ouders onder je naald zie liggen ben ik blij dat ik hem niet moet doorquilten, wat een oppervlak, vast veel duw en trekwerk.
    Veel succes met het bedenken van het kerstmenu, kan ik aanschuiven?hahaha
    groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oeps, mijn naam vergeten.
    groet,
    Anita A

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie boom en loper. Ik weet nog niet helemaal zeker wat ik eet maar ach dat komt vanzelf wel ik ben alleen met de kerst.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy