6 december 2012

Over naamlintjes en een groooooote quilt

 Yeah! Mijn naamlintjes zijn binnen! Nu kan ik mijn creaties van een eigen merkje voorzien! Zo te zien kan ik nog wel even vooruit, haha!
 Maar wàt doen die schragen daar in mijn werkkamer???
 Inderdaad, daar komen planken op. Ik had een kant en klaar tafelblad willen halen bij de bouwmarkt, maar DH was wat grieperig en het weer was nogal winters, dus toch nog maar een keer de 'truc' met de planken toepassen.
 Ik moest nl. wat extra ruimte creëren om de stukken fiberfill én de achterkant voor mijn moeders quilt op maat te maken. 260 x 270.....nogal groot....
 Maar met zó'n ruime werkplek gaat dat vast lukken!
Voor de achterkant kwam ik érgens in mijn kast nog een bruin 2-pers. laken tegen.
Wat natuurlijk nét even te klein was....
Gelukkig had ik nogal wat blokken over (die had ik eerst als rand willen gebruiken, maar vond dat tóch te druk.), die kwamen nu goed van pas.
De achterkant is nu ook op maat, dus morgen kan het 'grote' werk beginnen:
het dubbelen van een grooooooooooote quilt!
Eerst maar eens proberen of het lukt met mijn favoriete 'latten-methode' en anders maar op de grond spannen en spelden......
wordt vervolgd!

3 opmerkingen:

  1. Zo te zien heb je nu de ruimte en hoef jij je het komende weekend niet te vervelen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee om het zo te doen en wat een geweldige achterkant, hij is erg mooi. Succes met quilten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog maar een keer dit berichtje, de eerste was weg.
    Fijn dat het gelukt is, maar ik begrijp niet dat je (nadat je de twee bovenste lagen had gelijmd) de hele boel hebt omgedraaid. Dat had niet gehoeven. Je pakt gewoon de bovenste twee lagen en klapt die om. Maar hij zit vast en daar gaat het om!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy