28 januari 2013

AU

Tja, als je een béétje last hebt van artrose in je handen, zijn die er NIET blij mee als je ze overbelast.
Kennelijk had ik dat gedaan met het afsnijden van al die restjesblokken, want zaterdag besloot mijn linkerduim dat het genoeg was geweest!
Tijd dus om de 'oude' truc weer uit de la te halen: een zgn. douche-greep, waarmee je niet meer je hand in spreidstand op je liniaal hoeft te zetten, maar (heel ontspannen) de greep vast kunt houden tijdens het snijden.
Hier zie je dat het droomdekentje recht gesneden wordt, alvorens de bies er om heen komt.
En dan is die ook af! Het 3e dekentje in 2013. Mooi gemiddelde om vol te houden: 3 per maand...

Verder al lekker bezig geweest met het spiderweb:
ook dit is iets wat je niet eindeloos achter elkaar moet doen, net als de paarse blokken. Nogal saai, nl.
Hoewel het resultaat wel steeds erg leuk is.
Misschien maar een gewoonte van maken om 4 punten per dag te maken = 1 blok  

tot de volgende keer maar weer!


4 opmerkingen:

  1. Jij gaat ook wel erg snel hoor. Handig zijn die grepen hé! Leuk met geel de spiderweb lekker vrolijk.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zie nieuwe dingen hier. Die greep ken ik niet en spierweefsel is ook nieuw voor me. Moet nog een hoop leren. Hij is wel lekkervrolijk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt wel een winkeltje mag ik vandaag 3 van die en 4 van die. Hahah. Niet erg hoor kan mij voorstellen dat je het zo aanpakt. Je bent in elk geval met mooie en leuke dngen bezig.
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik na een paar dagen breien en het oefenen met doorpitten ook jammer genoeg mijn handen voel.
    Dus het kan ook een les zijn die je geeft om dingen in gedeeltes te doen.
    Fijne dag.
    Marga


    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Trudy,
    De blokjes gaan per week, volgens mij doe je er alles bij elkaar 5 weken over... das nog eens een snel quiltje toch!?

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy