10 januari 2013

Eindelijk!

Jaaaaaaaah, je ziet het goed! Sylvia ('s Bridal Sampler) ligt onder de machine....
Ik pakte haar om het label er op te naaien en vond dat ik haar toch eigenlijk eerst maar eens door moest gaan quilten.
Al 2 jaar loop ik te denken HOE ik dat wil doen en gister heb ik de knoop doorgehakt.
Omdat ik alle blokken gewoon erg mooi vind, wil ik daar liever niet dwars doorheen gaan met een krul of hartmotief. Dus....wordt het:

Per blok...."in the ditch" ...en mét de machine!
Want ik kan dat dus écht niet met de hand.
Niet qua netheid en niet qua artrose in mijn duimen.

Na één blok met de 'gewone' voet en een heeeeeeeeeleboel duwen, draaien, trekken en worstelen,
heb ik besloten de quiltvoet te gebruiken en dan héél langzaam...
Dat gaat altijd nog sneller dan wanneer ik het met de hand zou doen.

En kijk toch eens hoe héérlijk de blokken opbollen! Zóóóóó aaibaar!
Ik ben blij dat ik begonnen ben.
Het zal nog wel een hele tijd duren vóór het af is, maar dat geeft niet. Elke dag een pààr blokken, is een hele quilt in een jaar! En......ze wordt steeds mooier!

Voor de achterkant heb ik rood garen gebruikt, waardoor de patronen ook daar erg mooi uitkomen! En het geheel tóch mooi rustig blijft.

Hier en daar wil ik  op grote 'lege' vlakken ook wat vrij machinaal quiltwerk doen, zoals je bij de waaier hier boven al ziet.

Zal 2013 dan toch het jaar worden waarin Sylvia eindelijk een (echte) AFFO wordt?

Quiltgroetjes, Trudy


7 opmerkingen:

  1. Mooi en knap dat je het kan op de naaimachine, ik heb de bernina 440 en het wel eens geprobeerd maar dat lukt echt niet.Een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. trudy, je bent goed bezig !!!! succes ermee. groet tooske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er mooi uit. En als het goed lukt werkt het ook prettig. Veel succes ermee.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Trudy, Heb jij een boventransportvoet bij jouw machine?? Daarmee kun je prachtig quilten in the ditch !!! Als je vragen hebt daarover, mail me maar.
    groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat wordt dat mooi zeg, prachtige kleur ook dat rood!!
    Nog even een reactie op de reactie die jij hebt achtergelaten op mijn blog. Het klopt dat mijn Tangled Star er zo rommelig uitziet, maar dat komt omdat het alleen nog maar gespeld is.Ik was zo blij dat ik alle stukjes aan elkaar gepuzzeld had dat ik er gauw een foto van heb genomen. Vandaag hoop ik een beginnetje te maken met naaien (met de hand)en dan zie je snel hoe het er echt uit komt te zien!!! Zo is dat ook weer rechtgezet!! :))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat wordt dit erg mooi. Knap dat je dit met de machine doet en kunt. Hij wordt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi en netjes zeg! Reuze knap juist dat dit zo goed lukt met de machine, ik doe het je niet na. Groetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy