25 januari 2013

Gevonden voorwerpen...

Hè hè, ik heb zo'n beetje alle dozen even bekeken.
En al héél veel 'netjes' gemaakt.
Mijn voorraad is er niet minder van geworden, maar ik weet weer een béétje wat ik in huis heb.
Deze week kwam er een prachtige foto voorbij op Facebook van een mooi opgruimd quiltkastje.
Om te kwijlen.
Maar ja, ik heb niet zoveel mooie strakke fat-quarters als die mevrouw.
Bij mij zijn het vaak nét wat kleinere stukjes en hier en daar is zo maar een 'hapje' uit, hihi...
Daarom bewaar ik ze maar in een la, waar ik ze zo af en toe weer eens even op kleur rangschik en weer netjes in hun doosje leg.
De meeste zijn niet echt geschikt voor een droomdekentje, maar vast nog wel eens voor een ander mooi project.
Ze zijn weer lief gaan slapen.

Ondertussen was ik in al die dozen toch nog heel veel onverwachte 'gevonden voorwerpen' tegengekomen.
Waardoor de keuze voor het volgende project gevallen is op:

een DROOMDEKENTJE!

Tenslotte ben ik het leven van een  quilter begonnen om díe te gaan maken!

Ik heb de gevonden voorwerpen maar eens even op mijn ontwerpbord geplakt:
Een lapje vól auto's, die zich redelijk in rechthoeken van hetzelfde formaat lieten snijden.
De "tussenstukjes" kwamen weer uit een ander doosje...
***
Een lapje met allemaal vrolijke aapjes. Meegenomen van de 1e reis naar Australie.
***
En ja, mijn straatje hing óók nog steeds te wachten om in een dekentje terecht te komen. Gelukkig had ik er van Marloes nog 4 bij gekregen, want het straatje was anders nét even te kort.
***
Nog even doorzoeken....ongelooflijk, wat heb ik een boel blauw !
Ja, dat kan bést, nóg een rij auto's. En die vlinders doen het ook leuk.
Onder de eerste rij auto's zie je een lapje met clowns. 
Dat stofje heb ik al héél vaak gebruikt in droomdekentjes en het rààkt maar niet op!

Helaas moest ik mijn 'spelen' even onderbreken voor een (vervelende) fysio-behandeling, maar vóór het avondeten zat de top in elkaar,,,
Jaaaaaa, je ziet het goed! Er waren nog wat weesblokken met hondjes en dolfijnen. Geweldig toch...
Na het eten de achterkant er tegen en het doorstikken zit er ook al bijna op. 

Al die blauwe tussenstroken kwamen uit een doosje waar opstond:
"stroken 4 cm"

Kennelijk in een ijverige bui eens héél veel restjes tot stroken verwerkt.
Op zoek naar nog meer bijpassende stofjes en kleurtjes kwam ik nóg een doos tegen.
Er stond niets op, 
maar wat zaten er in.....

STROKEN ....dus
en nóg één....
en nóg één.....

Inderdaad, 4 plastic (Ikea) dozen vól stroken en strookjes van diverse lengtes en breedtes.
Dussssssssssssssssssssssss
als deze deken doorgestikt en afgebiesd is, wordt het volgende project ....
NOG een droomdeken .....
met stroken dit keer.
Bij haar had ik al eerder een prima tutorial gevonden voor het 
Spiderweb patroon.
Deze had ik daar al eens mee gemaakt:
Ik had toen alleen de fout gemaakt om de stroken op kleur te sorteren, waardoor het een heel gepuzzel werd.
Dit keer ga ik gewoon alles pakken wat voor handen komt. Alleen de middenstukjes worden 1 kleur.
Ik ben er alleen nog niet uit of ik op papier ga stikken of een dunne vlies...

Allemaal een goed weekend! Die van mij kan al niet meer stuk, met dit leuke plan!

 
 

5 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijk dekentje is het geworden en leuk om te lezen dat je quiltster bent geworden om droomdekentjes te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tjonge, wat ben jij op dreef.
    Ze worden wel weer heel erg leuk hoor.
    Wel netjes zo de stofjes in je la.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Trudy,


    GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Tooske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super mooie en vrolijke dromenquilt heb je gemaakt.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je mooi opgeruimd en de dromenquiltis prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy