15 januari 2013

Kale muren...


Dit is een klein gedeelte van wat er meeging gisteravond:
De tentoonstelling is ingericht. Het is maar een kleintje, en eigenlijk zien alleen de bezoekers van onze kerk hem. Maar dat geeft niet vind ik, voor een 'eerste keer'. 
De bedoeling is eigenlijk om te laten zien waar ik de achterliggende 4 jaar (toen we in Delden woonden) zoal mee bezig ben geweest. 
Ik heb grandma's -tea-party, de Japanese, de twisted-log-cabin en de glas-in-lood-quilt meegenomen , twee droomdekentjes om op te hangen en een rek met nóg 4 droomdekentjes.
(Sylvia mocht ook mee, maar de ruimte was te klein. Dus mocht ze weer mee naar huis.)
Misschien kan ik nog wat mensen enthousiast maken om samen droomdekentjes te gaan maken. 
(de eerste 2 meldden zich gister na de zangrepetitie al aan!) 


Alleen.....je houdt er zulke kààààale muren aan over... thuis... en dat tóch wel voor een week of 6..  Dussssssssssssssss....moesten we daar iets op bedenken! 
Op 1 februari is de workshop "Experiment 2" van Wil Fritsma. En ik heb de blokken van "Experiment 1" nog niet eens verwerkt....Ik kom er zelfs nog 1 tekort.....
Als ik daarmee nu eens....
***
Tja....dat zòu kunnen....
***
Aan de slag dus maar. 
***
Het winterweer maakt het beslist géén straf om lekker binnen met stofjes aan de gang te gaan. 
***
Na een paar uurtjes was dit het resultaat:
 Oké...nu heb ik 9 blokken...hóe ga ik die aan elkaar zetten?
Mmmmm.......
na diverse pogingen vind ik dit het leukste:
lekker snel met de spuitlijm-methode.
 Vanmorgen begonnen met de sashings er tussen en de zijkanten. Daarna kon het geheel gedubbeld worden:

Klaar voor doorquilten:

Doe ik die vierkantjes er op? En zo ja, "willekeurig"?  Of netjes op de kruispunten?

Mmmmmm....ik weet het nog zo net niet...éérst maar eens even de sashings doorstikken:
En zover ben ik dus vandaag gekomen.
Morgen éérst maar eens boodschappen doen, want,we hebben de laatste dagen alle voorraad wel zo'n beetje opgegeten, hihi....hebben meer quilters daar wel eens last van?

Daarna wat voorbereidingen doen voor de lunch die ik donderdag mee zal nemen naar mijn ouders, omdat mijn vader dan zijn 91e verjaardag viert.
Oók neem ik dan de sprei mee die ik voor ze gemaakt heb. Ze zijn nog stééds niet over naar het verzorgingstehuis. Maar willen toch ook niet langer wachten met het genieten van die mooie sprei...

Wordt vervolgd!

6 opmerkingen:

  1. Wat doe je dat snel...zo'n quilt in elkaar zetten, hoop dat je hem snel af hebt en op kan hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat ik niet kan komen kijken naar al jouw mooie quilts !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je een tentoonstelling geeft. En wat wordt deze quilt ook weer erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk hoor een tentoonstelling, veel succes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel succes met de tentoonstelling.
    En alvast proficiat met jou vader 91 wat een leeftijd.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dAG tRUDY,

    EEN HELE FIJNE DAG DONDERDAG MET JE JARIGE VADER. pROFICIAT....
    EN HET EXPERIMENT WORDT ERG MOOI!!!! EN VEEL "KIJKERS" MET JE TENTOONSTELLING.

    GROET TOOSKE

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy