29 januari 2013

Temecula

Vorige week kwam ik hem al een keer tegen en toen ik het verhaal van Quilting Jeannet's Show & Tell nalas bij haar, zag ik hem wéér: een klein, maar leuk project: Temecula.
Niet te groot en ook niet te lang. 5 weken lang een rijtje van 5 blokjes. Dat móet even tussendoor kunnen...toch?


Past ook goed bij mijn voornemen om mijn restjes weg te werken. Hoewel je soms makkelijker met allemaal nieuwe stofjes kunt werken, want het was nu best een heel gepuzzel om precies genoeg stof voor een blokje bij elkaar te krijgen.
Volgende probleem: het is allemaal in inches.....de laatste keer dat ik hier mee werkte ging ik behoorlijk de mist in....
Dusssssssss, toch maar even mijn quarter inch voetje tevoorschijn gehaald:
Hij is nog van mijn vorige machine, maar past gelukkig ook op mijn Janome 6600.

Dan lekker achter elkaar chain-piecing, ofwel 'ketting naaien'.
De 5 setjes:



 En dan zitten ze alweer in elkaar. 
Piece of cake, zo'n klusje tussendoor, toch?
Hoewel.....
Haastige spoed is niet altijd goed:
Hadden jullie zeker al lang gezien he? Nou, ik pas toen ik de foto bekeek, haha!
Gauw verbeterd en voilà: het eerste rijtje is af:
Ik zag nét bij marcha dat er boven en onder óók nog een sashing moet. Doen we morgen!
 Ook vanmiddag nog lekker binnen gespeeld.
Gister een injectie in mijn versleten heup gehad om het geheel (hopelijk) weer wat soepeler te maken.  Helaas gaf (en geeft) dat behoorlijk wat napijn, zodat ik toch niet veel anders kon doen vandaag.

Omdat op de één of andere wonderbaarlijke wijze mijn gele middenstukjes van het spiderweb spoorloos waren, heb ik maar weer een doos gepakt met restjes.
De rode deze keer. Nog niet helemaal leeg, maar het begint er op te lijken!
groetjes, Trudy


8 opmerkingen:

  1. Jij bent leuk actief bezig. Mooi om te lezen en hoop voor jou dat de na pijn in de heup snel beter wordt.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er welk heel erg leuk uit.
    Denk dat ik vanavond misschien toch ook maar......
    Beterschap met je heup.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Trudy. Gezellig dat je bij mij langs kwam en een reactie hebt achtergelaten.
    Nou, het quilten heeft jou ook behoorlijk te pakken! Heerlijke hobby, waar je af en toe niet van slapen kan, haha.
    Leuk project is dit, met die blokjes. Ik moest indertijd ook erg wennen met inches, maar nu vind ik het heel prettig. Hartelijke groet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zooo hier is hard gewerkt zeg! Succes met je heup hoor.
    groetjes van ons allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zooooo jij bent ook lekker bezig hoor.......

    maar ik heb even een vraagje ik heb het nog niet allemaal door gelezen van de temecula maar had nog niet gevonden waar de naadtoeslag stond of is het inclusief naadtoeslag. ?? of heb ik er ergens toch overheen gelezen... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Janneke, ik heb e.e.a. nagemeten en het is inclusief naadtoeslag. Dus als je met een quarterinch voetje naait, komt het helemaal goed.

      Verwijderen
    2. Ha dank je ik vond later nog ergens dat de naadtoeslag inderdaad een quarterinch was had er gewoon overheen gelezen hihi. maar dank je wel voor het meedenken. hihi groeten Janneke.

      Verwijderen
  6. Ik heb ook even op jouw blog gekeken hihi groetjes Janneke...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy