5 februari 2013

Spiderweb en zo

Hèhè, het meeste werk zit er op.
Hoewel ik later kon beginnen dan gepland
(ik bedacht vanmorgen dat ik éérst even naar de kapper wilde, hihi...),
heb ik toch aardige vorderingen gemaakt na de lunch.

De onderdelen, de driehoeken dus, heb ik gestikt op een soort papieren tafelkleed. DD had laatst een rol over van een bruiloft. Het lijkt op luierinleg of theezakjes papier, maar dan nét even dikker.
Zodat je het niet kunt laten zitten.

Maar de schaar glijdt er soepel doorheen, dus het verwijderen valt best mee:
eerst even langs de stiksels 'glijden' met de schaar, daarna aan de andere kant van de stiksels wegtrekken.En ondertussen gezellig wat shows van Ricky en Alex kijken, dan vliegt de tijd voorbij.

En kijk toch eens wat ik gister kreeg van een lieve vriendin
2 mtr wit en 1 mtr rood van deze mooi stof! Deed ze toch niks mee....lief he?

Verder heb ik een eerder bericht even  aan moeten passen, omdat ik kennelijk teveel 'verklapt' had van de workshop die ik gevolgd had.
Tja, ik ben zóóóó gewend dat wij quiltsters gewoon alles met elkaar delen.....
Het was voor mij gewoon het uitwerken van mijn aantekeningen.
Je krijgt bij deze workshop nl. HELEMAAL NIETS op papier aangeleverd.
En als ik dan geen aantekeningen maak, ben ik 2 wk later alweer vergeten hoe het ook alweer was....

Maar goed, ik kreeg dus een mailtje van de 'juf' met het verzoek het te verwijderen.
 Hetgeen ik heb gedaan.
Maar weet je, op de een of andere manier is de lol  er gelijk af.....betwijfel ten zeerste of ik deel 2 nog ga doen....

Genoeg andere WIMMETJES, toch?

Morgen nog een strookjesrand maken en dan kan de top van het spiderweb ook afgemaakt worden.

Tot gauw en sterkte met de sneeuw, mocht die bij jullie vallen en je er last van hebben......
Ik hoop dat het mee gaat vallen, want ik word nét zo vrolijk van de vogels, die zo ontzéttend hun best doen om de lente binnen te zingen!

5 opmerkingen:

  1. Wat zijn je blokken leuk geworden, zo fleurig, en het is een erg leuke techniek. groetjes en een fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He wat jammer! Maar ja soms gaat het zo.
    Ik kan me wel voorstellen dat er nu een beetje de lol vanaf is.
    Lieve groetjes van ons allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En heeft het bezoek aan de kapper je goed gedaan?
    Je werk heeft er in ieder geval niet onder geleden.
    Jammer dat je het bericht moest verwijderen. Zo af en toe loop je als mens tegen dingen aan die niet zo simpel zijn als je wel denkt en moet je een stapje terug doen. Altijd wel even weer een teleurstelling maar ja zo gaat dat nu eenmaal.
    Van de sneeuw hebben wij geen last gehad de zon schijnt maar het is heir wel koud.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk is je spiderweb quilt.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een enige vrolijke quilt wordt dat! Geniet daar maar lekker van hoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy