12 februari 2013

Wie wat bewaart...

hééft wat.....

Ik heb besloten de eerst keer met de nieuwe droomdekengroep 4 patches te maken. In de loop der jaren heb ik regelmatig restjes opgesneden in stroken en vierkantjes.
Hoog tijd dus om die eens even allemaal op te zoeken. Nou, dàt heb ik geweten!

Ongelofelijk, wat ik tóen allemaal tegenkwam....
Het was er wél heerlijk weer voor! Buiten snijdend koud, binnen lekker behaaglijk, met het zonnetje dat mijn quiltkamer binnendringt.
Wat een mooi effect geeft op deze stroken, die ik op mijn zoektocht tegenkwam.
Bij de DD-groep in Enschede worden regelmatig dozen gebracht met rest-stroken van een overhemd fabriek. Pràchtige stof, mooie kleuren! Die kunnen we mooi gebruiken om de 4patch blokken aan elkaar te maken!

Omdat ik in zóveel dozen stroken, strookjes en vierkanten tegenkwam, heb ik de hele maandag maar eens besteed aan het re-organiseren hiervan. Geïnspireerd door de patronen van Bonnie Hunter heb ik bedacht dat, voor de vele vierkanten van 15 cm. die ik (óók) heb, het handiger is om stroken van 4,5 cm. te snijden.
Voorheen maakte ik ze 4, maar als je die aan elkaar zet, matcht het niet met 15 cm. (wel met 10 cm. trouwens)

Of, als het even kan, snijd ik ze op Jellyroll breedte.
Al te kleine friemeltjes gaan in de weckpot. Toen ik bìjna klaar was, kwam ik déze doos nog tegen....grrrrrrr

Het is wel duidelijk: het líjkt wel zo geörganiseerd bij mij, maar kennelijk is het toch een beetje
'uit het oog, uit het hart'.
Als ik het niet zie, vergeet ik dat ik het heb.
Tijd dus om daar verandering in te brengen.
Omdat al die stroken nou niet bepaald leuk tentoon-te-stellen zijn, mogen díe voortaan mijn la in:

en de dozen gaan.....ópen!
Staat ook nog veel leuker! Idd, er zijn er nog een paar dicht, maar dat gaat nog goed komen!





En dan....wat te doen met de snippers...
Ik wil van mijn restjesdozen af, dus daar gaan ze niet in.
Maar ze zijn:
te klein voor een strook of vierkantje
te groot voor de weckpot.
te leuk om niks mee te doen......tja....maar wàt dan wél?
Gewoon je gevoel volgen Trui en achter je machientje kruipen.....
niks paper piecen of foundation naaien.
Gewoon stukkies aan elkaar!
Tadàààà:
Ziezo, dat wordt binnenkort een hoes voor mijn patronenmap.

Wat nu nog over was, is echt verdwenen, ofwel in de prullenmand ofwel in de weckpot.
Mmm, daar zal ik óók eens een foto van maken. Staat zó leuk, al die kleurtjes!

Morgen maar eens even de strijkbout gebruiken waar ik hem eigenlijk voor gekocht heb, hihi...
DH begint aardig door zijn overhemden heen te raken.
Neeeeeee, niet omdat ik ze versneden heb hoor....ze moeten gewoon even gestreken.

En dan donderdag he....éindelijk hebben mijn ouders een appartement toegewezen gekregen in het verzorgingshuis in Egmond aan Zee waar ze al 16 maanden op wachten! Vroeger was dit een tehuis voor oude zeelieden. Prachtig gebouw!
 Maandag een telefoontje en donderdag verhuizen. Jaja, wat een  tempo!
Gelukkig is het appartement al helemaal schoon en kunnen ze er zó in trekken. Er ligt al mooi laminaat, er hangen al gordijnen.
Wij hoeven 'alleen maar' even te helpen met uitpakken.
Wat een feestje voor ze!
Ik hoop dat ze er nog flink wat jaartjes samen van kunnen gaan genieten!

groetjes van Trudy.

4 opmerkingen:

  1. Trudy,

    wat een herkenbaar verhaal!!! over opruimen en iets vinden wat je "vergeten"was. De restjes doe je toch naar marloes....kan ze oefenen met miles a minute!!!
    Een fijne dag met verhuizen van je ouders, wat in en uitpakken betreft heb je al goed geoefend!!!
    groet tooske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatkamer aan lapjes.
    Toeval?
    Ik ben allemaal stroken aan het snijden en naaien nav Bonnie Hunter haha. Ergens gezien en meteen verkocht.

    Succes met verhuizen van je ouders

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij hebt echt een "SCHATKAMER" aan stofjes.
    Die stroken, meid mijn vingers jeuken al.
    Leuk hé om die stukjes willekeurig aan elkaar te naaien. Is een cursus van Bonnie geweest hier in Nederland bij de Sampler.
    Zal hem weer eens tevoorschijn toveren.
    Daar is mijn restjes bak dus goed voor.
    Wat een mooi gebouw/ thuis voor je ouder daar in Egmond. Kijken ze ook zo over zee uit?

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy