15 maart 2013

Alle tijd...

om met mijn lodderige oogjes en Fiona Shreck-neus mijn Sylvia te bewonderen.
Wisten jullie al dat ik nog niet eens een jaar quiltte toen ik daarmee begon?
Het boek was een kadootje van DD & DSiL, voor mijn verjaardag in 2009.
Best een prestatie dus voor een beginnertje!
En ach, wist ík veel dat een blok er dus nóóit zó uit kan zien?
Dit is trouwens de enige waar ik zó'n knoeperd van een fout in tegenkwam.
Het is blok G1 'Love in a mist' en de kruispunten hóren natuurlijk tegen elkaar te vallen en niet 2(of 4) mm verder......
Met doorquilten op de machine kom ik óók nog steeds héél veel bulk tegen. Kennelijk wist ik toen ook nog niet zo goed van naadjes uit elkaar strijken en hier en daar wat wegknippen....

Verder vind ik hem nog steeds erg mooi, vooral de blokjes die nu doorgequilt zijn :)
Gek he, dat je daar zo'n goed gevoel van krijgt, als je zo'n mooi doorgestikt blokje aait....
DH zal nu wel gaan twijfelen aan mijn verstand....

Het eerste blokje is gemaakt op 10 december 2009 en het laatste 8 juni 2010. Dankzij een schema achter in het boek staat dit allemaal netjes genoteerd.

Morgen nog een close-up van de randen. Die heb ik er zelf bij bedacht.
Nu maar weer eens even uitrusten. Van de zóveelste hoestbui......

groetjes en goed weekend allemaal!




3 opmerkingen:

  1. Hoi Trudy,
    Vervelend die griep met hoest, ik was de gelukkige met de variant zonder hoest maar een met een slepende vermoeidheid die nu eindelijk begint te slijten!Ach die beginnersfouten moet je er gewoon in laten, die geven juist charme aan een quilt en maken hem later des te dierbaarder en ieder die er commentaar op heeft die moet er eerst zelf maar eens een maken!
    Sterkte en wordt maar gauw weer beter, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n blok is juist zo ontzettend leuk! Je eerste blokjes en dan met zoveel effect. Jij ook een heel fijn weekend en beterschap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo trudy,

    Bedankt voor je hulp mbt to mijn blog, heb het direct veranderd, was echt een makkie, ik was al over de helft he? Haha! lezen en een beetje nadenken blijft lastig. Leuk hoor zo'n eerste blok, dat moet je gewoon koesteren en bedenken dat je al zoveel hebt bijgeleerd en je maakt echt prachtige dingen hoor. Ik hoop ooit toch zover te komen!!!
    Beterschap!!!! groet, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy