18 maart 2013

herrezen....

Gelukkig, ik voel me weer een beetje in het land der levenden...herrezen van een vermoeiend griepbed...

De energie is nog niet helemaal terug, maar met stofjes spelen is gelukkig niet zo héél inspannend, hihi.
Van vrijdag op zaterdag geen oog dicht gedaan  door het hoesten en uiteindelijk maar op mijn ateliertje lapjes gaan zitten sorteren voor droomdekenpakketjes. (Omat ik zo giga veel lapjes van 10 x10 cm. tegenkwam tijdens de laatste opruimronde, heb ik besloten daar eerst maar eens mee te beginnen.)
Later op de dag de nodige stofjes er bij gezocht en dit is het resultaat:
Een groepje van 6 droomdekenmaaksters,  dus 6 pakketjes in vrolijke kleurtjes






Per pakket 6 groepjes 10x10 cm voor nine-patches met daartussen blokken in de hoofdkleur.
Hopelijk vinden we snel een nieuwe datum om er samen aan te gaan werken.

Zondag het volgende project opgepakt:
een hoes voor mijn ordner met quiltpatroontjes en voorbeelden voor droomdekentjes:

Een poosje geleden al de top gemaakt,
en nu zo'n beetje alle steken van mijn machine toegepast en zoveel mogelijk verschillende garens:
De achterkant bestaat óók uit restjes, overgebleven blokken van oudere projecten.



En tot slot natuurlijk ook eindelijk mijn Temecula in elkaar gestikt.
Het is een gezellig geheel geworden.
Omdat ik me een keer vergist heb met het patroon, bestaat de mijne uit 6 rijtjes ipv 5.
Ik ben het nog niet helemaal met mezelf eens over de randen er omheen.
Dus gebruik ik de aloude truc:
 poosje ophangen en naar kijken. Dan komt de oplossing vanzelf een keer!
groetjes, Trudy

7 opmerkingen:

  1. Welkom in het land der levenden en natuurlijk ga je als je nog niet 100% bent met lapjes spelen, je hebt namelijk dat andere virus nog onder de leden en dat hou je levenslang! Groetjes
    Lida
    P.S. Gave map!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou jij hebt echt jou best gedaan. Waar een griep al niet goed voor is'.
    Ik wens je het allerbeste.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, nou, jij hebt toch mooie dingen laten zien hoor. Gelukkig is de zin om iets te doen aanwezig. Prachtig!!!
    Beterschap nog verder, rustig aan maar.
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker dat je weer opknapt, en ja, niets is dan leuker dan met lapjes spelen. e hoes is mooi geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om te lezen dat je weer beetje bij beetje opknapt.
    Je hoes voor de map vind ik helemaal te gek dus die ga ik ook maken voor mijn blokkenboek als je het niet erg vind. heerlijk alle steken van de naaimachine uit proberen met al de restjes garen wat ik heb.
    wat mij opvalt bij je temecula is je blauwe baan in het midden. Hoop niet dat je het erg vind dat ik het zeg maar deze deelt hem zo door de midden.
    Als die meer aan de buitenkant zou zitten dan zou je dat denk ik niet hebben.
    Verder vind ik hem erg leuk geworden en dat rijtje extra dat valt echt niet op.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig dat je het zegt, van die blauwe baan. Het viel mij eigenlijk pas op toen ik de foto hier zag staan. En nu valt het in 't echt óók steeds meer op! Dat wordt dus nog aangepakt! Misschien morgen wel, vóór ik aan een nieuwe droomdeken begin.
      Helemaal goed hoor, dat je mijn idee van de hoes overneemt! That's wat quilters are for, toch? Alleen euh...wat is een blokkenboek???

      Verwijderen
    2. Dank je wel Trudy, voor het gebruiken van jouw idee.
      Een blokken boek is een boek waar wat flanellenlappen tussen zitten.
      Daar kan je dan je voor geknipte/gesneden blokken in doen. Op flanel schuiven ze niet zo makkelijk weg. Voordeel kan een paar blokken vooruit werken, als je wilt beginnen sla je het boek open en begint te naaien.
      Zal eens kijken of ik een paar linken voor je kan vinden.
      *http://www.soedidee.nl/index.php?product_id=75&page=shop.product_details&category_id=1&flypage=yagendoo_VaMazing_1.tpl&option=com_virtuemart&Itemid=27&vmcchk=1&Itemid=27
      *http://elliesquiltplace.blogspot.nl/search/label/Blokkenboek

      Elly doet er geen flanel maar zachte katoenen tussen vulling ertussen.
      Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
      Zelf ga ik zo'n boek maken vanwege de quilt (blue Scrap) waar ik mee bezig ben, hoef ik geen servetten meer te gebruiken.

      Groetjes,
      Marga♥

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy