19 maart 2013

over bootjes en een vuurtoren

Op de laatste droomdekendag in Zwolle, vlàk voor ik ziek werd, had ik hard zitten werken aan paper pieced zeilbootjes.
De blokken had ik al eerder gemaakt....volgens mij nog in Amersfoort zelfs....

Gister bedacht ik dat ik er wel een droomdekentje omheen kon ontwerpen.
Eens even kijken, hoeveel bootjes heb ik dan nodig?
Wat zeg je? Inderdààd, eerst maar eens even kijken hoe het papier er af wil....
Pruts....trek.....scheur....pfffff.....
Wàt een gedoe....
Dat móet toch anders kunnen?
Stukje mousseline opgezocht wat ik er achter kan laten zitten en bootje nr. 4 gemaakt.
Mmmm, eigenlijk vind ik het een héél gepruts!
Dat worden dus géén 20 bootjes.
Maar wat dan wel? Zoeken, zoeken in al mijn boeken.......naar een vuurtoren. Niet gevonden. Even googelen dan maar: en jawel, bij Wilma Karels staat er nog één op de site.
Klein probleempje: hij is maar 15 x 15 en ik wil de vuurtoren als middenpaneel. Dat werd dus even uit t hoofd uitvergroten. Zulke grote vlakken zijn nog wel te doen met paperpiecing (en losscheuren), dusssss.....een uurtje later hing hij te pronken aan de muur:
En dan.... wàt is leuk? Die streepblokken zijn een beetje saai. Mólentjes lijkt me wel wat.
Even roetsj, onder de machine door met ketting naaien:
En dan nog maar eens kijken hoe of het wil lijken.
Jaaaa, jullie hadden het natuurlijk allang gezien:
er klopt helemaal niks van al die maten.....maar, dat gaat goed komen!
Ik heb nog wel wat stroken (die kregen we in Enschede vaak van een overhemden-fabrikant, zóóóó handig!) en die komen er hier en daar tussen, dan komt dat helemaal goed!
Ik denk dat de molentjes uiteindelijk een rij boven en onder de vuurtoren gaan vormen.
Héérlijk, ik mag nog niet naar buiten (blijf voor alle zekerheid de hele week nog maar lekker binnen) dus, dit dekentje komt vàst wel af deze week!
Wordt vervolgd!





3 opmerkingen:

  1. Oh, wat gaat dat er ontzettend leuk uit zien, vrolijke kleuren, en zo voor de hand weg iets maken en de maten gewoon met strookje kloppend maken, dat is ook echt wel wat voor mij :) Hij wordt schitterend hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi om te lezen van die overhemden stofjes. Kijk eens naar dat blauw in mijn dekentjes. Zee zijn al zo mooi recht gesneden. De vuurtoren ziet er mooi uit hoe en het gaat bij jou zo snel. Ik heb altijd meer moeite met ideen maar kom er ook wel hoor.
    Ik zou zeggen werk nog maar lekker door in huis want buiten is het vandaag niet zo erg fijn. Echt geen weer voor een wandeling waar dan ook. Zorg eerst maar dat je van die vervelende griep afkomt want die is hardnekkig.
    Fijne dag.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke vrolijke kleuren en wat een mooie quilts maak je ben gelijk volger geworden ben zelf pas begonnen met quilten dus kom vaaak bij je kijken

    Gr Nellie

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy