24 april 2013

Een leven nààst het quilten?

Gelukkig is dat er óók nog!
Afgelopen weekend héérlijk rondgestruind in het prachtige Brussel.
Héél veel kantwinkels, ontzéttend veel chocola en hele mooie oude gebouwen.
We hebben genóten.
zicht op de stad Brussel



MIM, het muziek museum. Een lust voor het oog én het oor!



Naast chocola zijn er nog véél meer heerlijkheden, zoals deze baklavas in soorten en maten




Helaas moest ik het (eenmaal thuis) wél bezuren dat ik zoveel gelopen had.
Mijn heupen zijn niet zo best meer.Links is al vernieuwd en rechts doet hard zijn best om óók aan de beurt te komen. Maar ik heb er nog geen zin in......
Des te beter dus om vandaag eens lekker te fietsen! We hebben we een tocht van 35 km. gemaakt door ons schitterende Drenthe.
Hèhè, het lijkt eindelijk een beetje zomer te worden!
En zó leuk om tijdens de tocht midden op het pad een kudde schapen tegen te komen!

Natúúrlijk is er ook nog wel wat quilterigs te melden:
De gele scrapdoos is vorige week een stuk(je) leger geworden:
Altijd weer verbazend hoe vol zo'n doos nog is, na een hele dag stukjes aan elkaar naaien....
Er zijn nu 24 blokken klaar, genoeg om eens een gróót formaat droomdeken te maken.
Tenslotte zijn er ook vaak tieners, die er een verdienen!
Zoals je ziet, hebben de blokken een verschillend formaat.
Ahum....ik dacht dat ik ze 25 x 25 gemaakt had.
Maar kennelijk was ik met 26 x 26 begonnen bij de rode en paarse.
Nou ja, senioren-momentje zullen we maar zeggen. Die cm is er zó af, hihi.
Omdat het een vrij grote deken wordt, ga ik ze denk ik in banen aan elkaar zetten en doorquilten.
Zo als gewoonlijk dus: wordt vervolgd!

6 opmerkingen:

  1. Oh Brussel! Wat heerlijk om daar rond te lopen. Zo'n mooi stad. Maar jouw Drenthe is ook prachtig hoor, zeker om er te fietsen.
    Seniormomentje ken ik hoor, haha. Maar in dit geval is het snel te repareren. Wat wordt die quilt enig!! Daar ga je iemand heel blij mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo´n vakantie en een fietstocht door het Drentse land is ook nooit weg.....en lekker weer natuurlijk!
    Leuke droomdeken! Zoveel op stap en ook nog eens zoveel maken, petje af!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's, en wat een leuke kleurige blokken heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke stad is het toch Brussel en dan die chocola heerlijk hahahah en wat een pracht blokken heb je gemaakt zulke mooie kleuren

    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou je hebt helemaal gelijk hoor dat er nog een leven naast het quilten is, al zou ie het soms niet denken he?
    Leuk trouwens je foto's over Brussel, het is een heerlijke stad. Maar dan Drenthe als het mooi weer is.
    Prachtig hoor in de natuur.
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Droomdeken in wording voor tieners ziet er te gek uit.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy