3 april 2013

Onderweg...

We hebben tijdens de Paasdagen een rondje "wilde" westen gedaan op familiebezoek.
Altijd gezellig. Maar óók héél veel in de auto.
Dus gaat er steevast een werkje mee.
Dit keer de restjes uit het Zutphense snoepdoosje.
M.b.v. wat voorbedrukte lapjes (rechts boven op de foto)
werden dat weer een paar mooie blokjes
(van ca. 6 cm, dus lekker priegelig voor mijn doen):
Waar ze belanden??? Nog géén idee....
Ze zijn gewoon al leuk om te zien (en te aaien, hihi)
Tijdens de bezoeken kwam ik ook nog wat oude bekenden tegen:
De sprei voor mijn ouders, die zo'n beetje al het  personeel van het verzorgingshuis al heeft bewonderd

de memoryquilt voor mijn schoonzusje, van de kleding van haar overleden man

En de warme herinneringsdeken van zijn truien en fleece-vesten.



Vóór we weggingen had ik ook nog even lekker gewerkt.
Zaterdag was UFO dag, toch?
Nou vond ik dat een droomdekentje in ontwikkeling óók een UFO is, dus heb ik die zaterdag wat verder opgebouwd.
Ik begon te puzzelen met de waaiertjes en wat stroken:
puzzelen, passen en meten...



Uiteindelijk werd het dit:
Er moeten nog wat banen om, om het juiste formaat te bereiken.
(Droomdekentjes zijn nl. meestal 120 x 150 cm en deze is ca. 90 x 110 cm. )

En tenslotte natuurlijk nog even een foto van de leuke give away die ik vorige week bij wietske gewonnen had.
Nogmaals hartelijk dank, leuk patroon en lieve kaart er bij!
Inmiddels schijnt het zonnetje hier volop.
Vooral DH is daar blij mee vanwege de zonnepanelen die onlangs op ons dak zijn geplaatst.
(Als bêta-man is hij gék op cijfertjes en grafieken en hij kan via een site zelfs zien wat ze pér paneel opleveren...)
En ik ben er blij mee, omdat mijn werkkamer dan extra gezellig is, met al dat lekkere warme zonlicht.
Tijd dus om deze laptop dicht te klappen en naar boven te gaan.
Goeie week allemaal en tot de volgende keer!

4 opmerkingen:

  1. Mooie blokjes zijn het geworden Trudy. Je mag trots zijn op al je werkstukken. en heb ook zo'n man.

    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zie ik hier veel moois en bijzonders. De blokken erg mooi, de quilt voor je ouders prachtig net als de herinneringsquilts die ook nog heel bijzonder zijn. En gefeliciteerd met de gewonnen give away hij is erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Enig zijn die 'onderweg-blokjes'. Wel kleine blokjes hoor!
    Wat een prachtige sprei maakte je voor je ouders! Een die ze zeker koesteren.
    Heel mooi dat herinneringsquiltje, erg mooi gedaan. En ook die deken van truien en zo, dat vind ik ook een geweldig idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie werken komen hier voorbij, dat is genieten.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy