17 april 2013

Vakantiekriebels

Hoewel het zondag behóórlijk tegenviel hier in Drenthe met de zon,
is het tóch echt wel lente-achtig buiten.
Je kunt weer:
zómaar even zonder jas naar buiten lopen
even lekker buiten koffie drinken
een stukje fietsen (zonder jas)
en eindigen met een wijntje op een terrasje in het dorp:
Het deed me óók beseffen dat de vakantie weer nadert.
We gaan half mei al weg en dus....
moet er even bedacht worden wat er voor quilterigs mee op reis mag dit jaar.
Natùùrlijk gaat Sylvia weer mee. Zij houdt ons lekker warm als het per ongeluk toch eens iets kouder is 's nachts. Maar ik neem me niet meer voor haar met de hand te quilten.....
stukje bij beetje wordt zij (thuis) op de machine doorgestikt.
Ook zij mag dus even uitrusten tijdens de vakantie.

En dan een handwerkje....iene miene mutte....
Er liggen nog 2 leuke patronen te wachten:
de BOM van Sulky en
de smoesjes-quilt "waarom koop ik stof".
Allebei leuk en heel veel handwerk, dus prima voor een kampeervakantie.
Ik vind ze zó leuk, maar zie ze nog niet allebei in mijn werkkamer hangen eerlijk gezegd.
En dàn gaat plotseling het licht op:
ik ga ze combineren!!!
Het vergde even wat rekenen, tekenen en uitpluizen...
Sommige stukjes heb ik ook alvast op de machine gestikt, zoals de flying geese.
Volgens de methode van Ricky Timms. Mooie gelegenheid om dit ook eens uit te proberen.
(want eerlijk gezegd worden mijn handgemaakte FG's altijd een beetje schots en scheef...)
Zie je de quiltshow op mijn laptop op de achtergrond?
Daar laat Ricky zien hoe simpel deze techniek is.
Links achter op de tafel zie je plastic zakjes liggen:
voor elk onderdeel een apart zakje met  het patroon en de lapjes die ik er voor nodig heb.
De stofjes zijn de laatste restjes van het 'snoep'doosje uit Zutphen.
Want óók voor dit project geldt natuurlijk dat het gemaakt wordt van lapjes uit eigen kast.
Op de BOM van Sulky worden óók nog allerlei leuke ouderwetse naaidingetjes geappliceerd.
Ik ben van plan om die op de diverse brocantes (die we in Frankrijk vaak tegenkomen) bij elkaar te snuffelen.


Ik heb er zin in! Nog even een maandje geduld.
maarrrrrrrr.....
eerst dit weekend met vrienden naar Brussel! Oók heel leuk!
Morgen maar eens de koffer pakken én een werkje voor in de trein!
Tot volgende week allemaal!


6 opmerkingen:

  1. Wat toch heerlijk, zoveel leuke dingen in het vooruitzicht he? Alles is ook anders als het een beetje mooi weer is.
    Geniet van je uitjes maar vooral ook van je handwerkjes. het geeft altijd zo'n gerust gevoel als je iets leuks te doen hebt.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke projecten en gaaf gecombineerd en een heel origineel idee! Veel plezier! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk die vakantie kriebels hoor, geniet er maar van. Je laat weer veel mooi's zien, dus je bent zo lekker bezig ermee..........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een idee om die twee te combineren! Daar moet je handig voor zijn en kunnen rekenen. Nooit van de FG methode van Ricky Tims gehoord. Wel van hem zelf hoor. Heb ook een quiltje van hem gemaakt. Is er een YouTube filmpje van of zo?? Toch eens achteraan gaan. Altijd leuk om weer wat tips op te doen.
    Heerlijk vooruitzicht, je vakantie. Sylvia zal die rust ook wel lekker vinden, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt veel plannen en wat goed van je al vooruit denkt voor de vakantie. Leuk idee om de beide te combineren ben benieuwd hoe dit gaat worden. Veel plezier in Brussel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk dat je die twee gaat combineren, kijk met gezonde spanning uit naar het resultaat.
    Is altijd leuk bij jouw.
    Heel veel plezier met alle voorbereidingen alvast.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy