18 mei 2013

....en ik neem mee...

Jullie kennen vast allemaal (nog) wel het spelletje:
"Ik ga op vakantie en ik neem mee....."
Nou, allereerst natuurlijk de caravan, ons héérlijke huisje voor de komende 6 weken:
Hier staat hij op een camping in Veldhoven, toen we vorig jaar naar de Europese Quilt Tentoonstelling gingen.

Ook de binnenkant ziet er al gezellig uit, met Sylvia's Bridal Sampler om ons warm te houden. 
Dat zal vast wel nodig zijn de eerste dagen, want de voorspellingen zien er niet zó lekker uit.
En vóór we in Zuid-Frankrijk zitten, gaan er nog wel wat nachtjes voorbij...
De boodschappentas hang al klaar:

met een toepasselijk frans tafereeltje...
Ook dit jaar nemen we lekker de fietsen mee.
hier heeft mijn stalen ros mij bij een onvervalst Drents hunebed gebracht, tijdens die pààr mooie dagen in april

Met mijn versleten rechterheup is wandelen geen optie. Maar fietsen, zeker met mijn mooie elektrieke, gaat prima!

Natùùrlijk gaat er ook wat quilterigs mee!
Allereerst het combi-kleed, waaraan ik vooral de vele km's onderweg denk te werken:
Voor de variatie een trui, die ik uit wil halen en opnieuw wil haken tot iets wat wél past en leuk staat:
In het mooie tasje zie je ook mijn twee handwerk-tasjes met naald, garen enz. enz. Een close-up? Mmmm...even zoeken tussen de foto's...

(Nou, het ging dus sneller om even nieuwe foto's te maken. Is jullie fotobestand soms óók zo'n zoekplaatje....??? Hoezo chaotisch....?)

Maar goed, hier dan nr. 1, gemaakt naar eigen ontwerp, alweer 3 jaar geleden tijdens een vakantie in Frankrijk:
Tja, nog steeds mijn telefoon als camera...niet de béste kwaliteit
Toch nog maar eentje van de achterkant:
En dan nr.2, vooral voor onderweg, als er niet zovéél mee hoeft.
Gemaakt van het pakketje dat ik vorig jaar in Veldhoven gekocht had:

Ik had hem bedoeld als make-up tasje, maar aangezien ik meer quilt dan make-up draag.....
Natuurlijk verwacht ik niet dat de combi-quilt af komt. Ik hóóp het zelfs niet, want dat zou betekenen dat het wel erg slecht weer zou zijn geweest....
Voor de nodige variatie heb ik toch óók nog maar een ander werkje ingepakt:
Een herkansing voor de Asian Teapots....weet je nog, dat was helemaal mis gegaan toen ik bij onze dochter in Groningen was....Ik moet alle onderdelen nóg een keer maken, dit keer met vliesofix i.p.v. freezerpaper. (die rol is trouwens spoorloos sindsdien....zou hij nog in Groningen liggen???)
En dan nog héél iets anders: een vouw-werkje!
Deze week kwam ik bij Action zùlk mooi vouwpapier tegen! En ik moest gelijk denken aan een japans poppetje, dat ik jàren geleden met origami gemaakt heb...zou ik het patroontje nog kunnen vinden....
en....
jawel!
Dat worden vàst een paar leuke sleutelhanger-kadootjes.
Als het écht te warm is om met stof en garen te werken, staan er nog een paar honderd boeken op mijn e-reader. O.a. een paar van Jennifer Chiaverini over Elm Creek Quilts.

Lijkt me, alles bij elkaar, wel genoeg om het 6 weken uit te houden.

Tjonge, wat een lang verhaal is dit geworden.
Maar....voorlopig wordt het hier even rustig, want,
wat NIET meegaat is:
mijn laptop!!!
Dus verdere verhaaltjes moeten wachten tot juli.

Ziezo, nu nog even wat adressen opzoeken van quiltwinkels in de franse gebieden die we denken te bezoeken...
Morgen nog even naar Groningen om de verjaardag van DD te vieren en dan...
....en route!
Ik zal duimen dat het hier in Nederland óók een beetje mooi weer wordt en dat jullie lekker in de schaduw van een mooie boom in jullie tuinen kunnen zitten quilten.
Tot over een paar weken!

Groetjes van Trudy

9 opmerkingen:

  1. Hi Trudy!
    Dat ziet er gezellig uit, lijkt me heerlijk om zo een paar weekjes op stap te gaan.
    Heel veel plezier, een veilige reis en niet te veel quiltuurtjes gewenst.....
    groetjes
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou joh, je bent goed voorbereid, je komt je tijd wel door. Heel verstandig dat je je lappietoppie thuis laat, de verleiding is anders wel groot.
    Heel heel veel plezier, goede en veilige reis en ook mooi weer toegewenst natuurlijk. Groet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo je kunt je in de vakantie zeker wel vermaken.
    Je neemt leuke werkjes mee zeg, maar veel plezier en mooi weer en goede reis..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele fijne vakantie gewenst. Zo te lezen ga je je zeker niet vervelen. Gefeliciteerd met je DD.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt genoeg mee voor als het slecht weer is maar dat willen jullie natuurlijk niet. Een hele fijne vakantie toe gewenst en kom gezond en wel weer thuis.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Trudy,
    Wat maak je een prachtige dingen!
    Maar ik heb een vraagje:
    Wat heb je een prachtige fiets. Wat voor merk is het? Bevalt ie goed? Ik ben nl.ook op zoek naar een elektrieke fiets, vandaar mijn vraag. Die van jou vind ik wel héél erg gaaf, en dan met die tassen (zijn die van leer?).
    Geniet van je vakantie en hopelijk kun je mijn vraag binnenkort beantwoorden.
    Alvast dank & groetjes
    Gea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Gea! Dank voor je lof! Bloos, bloos...
      De fiets is een Thorbike. Als je op deze naam googlet, kom je vanzelf de verkooppunten tegen. Wij hebben hem gekocht in Eibergen. De tassen zijn wél leerkleurig, maar geen écht leer. Hij rijdt héérlijk en ik zou hem niet meer willen missen.
      groetjes!

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy