7 mei 2013

Het ruikt naar.....

vakantie!
Wat een héérlijk weer en wat wordt iedereen daar toch vrolijk van!
Ook ik hoor!
Nog even een kopje koffie en we gaan onze caravan alweer ophalen.
Ondertussen is er thuis ook al het één en ander voorbereid:
mijn "quiltkamerquilt" is al een klein stukje gevorderd, omdat we deze week een lange autorit gingen maken.
En dan moet er altijd een werkje mee:
Deze flying geeze heb ik speciaal hiervoor alvast op de machine gemaakt
(volgen de Ricky Timms methode), maar voor veel blokken gebruik ik 'wees' blokken, die op deze manier toch nog van pas komen.
Het borduren doe ik met 2 draadjes DMC en stiksteekjes. De borduurstof is wel een beetje dun en je ziet de draadjes aan de achterkant wel een beetje. Maar dat stoort mij niet.
Dan lag er al een aantal jaren een werkstuk te wachten op een nuttige bestemming.
Een memo-bord van stof. Het leek zo leuk, voor in de caravan tijdens de vakantie.
Op het onderste gedeelte kon ik dan met een krijtje de boodschappen noteren.
Maar in praktijk hing hij danig in de weg en werd hij niet gebruikt.
Weggooien is zonde en toen kreeg ik plots het idee om hem te 'verbouwen' en er een tas mee te versieren:
Nog steeds héél leuk voor op vakantie en wellicht tóch wat praktischer.
De zwarte tas had ik dus al, maar daar zat wat reclame-drukwerk op.
Dat nu prachtig weggewerkt is achter het 'van Gogh' tafereeltje.
Het "krijtbord" is gebruikt voor de achterkant en wie weet, komen er toch nog boodschappen op?
Of een leuke 'spreuk van de dag'? (hoewel ik die niet in het frans zou weten...)
Ik heb de delen alleen aan de zij- en onderkant vastgezet, zodat er ook 2 mooie grote zijvakken zijn ontstaan. Dat wordt vast leuk boodschappen doen 'en France' !

Vóór we weg gaan willen we de zolder opgeruimd hebben. Eén van de redenen dat het hier wat stil was, want wat heb je dààr een werk mee......
Tussen alle rommel kwam ik dit tegen:
En hier kwam ik dit plaatje tegen: 

Je snapt het al: wat voor een i-pad kan, kan óók voor een e-reader, toch?
De komende dagen zal ik de pittenzak dus eens van een leuk jasje gaan voorzien en één van de naadjes dwars dichtstikken, zodat mijn e-reader een stevig plekje kan krijgen.
Want ik heb hem vól met boeken gestopt, zodat ik, als ik eens even géén zin in een handwerkje heb (huh....kàn dat???)  lekker kan gaan lezen.

Ziezo, ondertussen is de koffie op en kunnen we naar de caravanstalling om ons sleurhutje op te halen.
Tot gauw!

6 opmerkingen:

  1. Druk bezig geweest en wat handig is je tas en met een boodschappenlijstje aan de buitenkant ook ideaal! Nu ik wens je veel plezierige steekjes in je sleurhut en veel zonnige dagen, hier is de Zon gelukkig weer terug! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super leuk idee met dat kersenpitkussen! en heerlijk al je werkjes uitzoeken om mee te nemen.
    Op het ogenblik is het nog niet écht lekker weer hier in Frankrijk, misschien in het verre zuiden wel beter. Ga lekker genieten en een fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja! Jet ruikt hier ook naar vakantie, want we zijn bezig wat voor te bereiden.
    Wat een enige praktische dingen laat je zien. Natuurlijk handig dat schoolbordje op je tas: even nog een boodschapje noteren, of een prijs onthouden..
    En dat kussentje voor een i-pad of e-reader is ook al zo handig. Ik weet zeker dat jullie heel goed voorbereid straks op stap gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke dingen laat je zien ik vind die tas wel heel erg leuk maar dat kussentje is ook een leuk idee je word er vrolijk van zo en ik wens je een fijne vakantie
    Groetjes Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie tas en wat slim de stoel voor de ereader. Daar zul je veel plezier van hebben. En een hele fijne vakantie gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er allemaal erg vrolijk uit!
    Ja en vakantie..........wij wachten nog een maandje maar alvast een heel fijne vakantie toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy