30 juni 2013

...en ik neem mee terug....(waarschuwing: véél foto's, hihi)

tja, gelukkig van alles. Stel je vóór dat alles af was...dat zou betekenen dat het wel héél slecht weer was. We moesten er wél even naar zoeken en vér rijden, maar uiteindelijk hebben we de zon gevonden!
O.a. in St. Tropez:
Wat we óók vonden waren natùùrlijk lekkere restaurantjes:

met héérlijke lunches:
en een goed glas wijn, ter ere van ons 40 jarig huwelijk,
Natùùrlijk diverse quiltwinkels:
wat de nodige stoffenoogst opleverde:
Overigens komt een deel van deze stofjes óók van de gewéldige provençaalse markt in Apt:



waar je, behalve stof nog véél meer tegenkomt, zoals:
pràchtig doorgestikte quilts voor een prikkie,
de àltijd weer mooie manden,
lekkere pure zeepjes,
lekker vers fruit...
jaja, óók oude naaimachines!

geurige kruiden
natùùrlijk knoflook
en lekkere olijven!
Je snapt, dat we ons wel vermaakt hebben!
Na afloop van zo'n heerlijk dagje 'markt' konden de beentjes dan omhoog en kon ik op een heerlijk schaduwrijk plekje lekker aan het werk.
Ik had een Frans quiltblad gekocht, dat vrijwel helemaal aan hexagonnetjes gewijd was.
Dat móest natuurlijk even uitgeprobeerd worden! 
(Natuurlijk, ik had ook bijna niets te doen mee, haha!)
Dit lapje is gekocht in Aix-en-Provence 
en stimuleerde mij dus om mijn werkje "Hex-en-Provence" te noemen.
Het eerste bloemetje is trouwens 'gewoon' van lapjes die ik bij me had.
En plotseling werden doosjes niet meer weggegooid, maar zorgvuldig hergebruikt!
Ik wilde er nooit aan, maar hexjes zijn een heerlijk klusje voor onderweg
of een paar verloren minuten!
En wat is er terecht gekomen van alle werkjes die ik meehad?
1. Het papier voor het vouwen van de Japanse poppetjes was te dik, 
dus dit verdween al gauw in een van de kastjes.
2. De Asian Teapots is niet uit de doos geweest!
(niet voldoende verveling, haha!)
3. De "smoesjes-quilt" is een flink eind opgeschoten,
kijk maar:







 Zo'n 20 boeken heb ik uitgelezen, waaronder de complete Porseleinboom-trilogie van Olaf de Landell (nostalgie!) en alle 5 boeken van Jennifer Chiaverini die ik via internet als e-book te pakken had kunnen krijgen.
We hebben óók nog prachtige fietstochten gemaakt langs de middelandse zee

en eeuwenoude franse dorpjes bezocht.
Kortom, we kijken terug op een pràchtige vakantie en alweer uit naar de volgende, hihi!
Maar eerst maar eens de caravan uitruimen, schoonmaken, alle was wegwerken en weer wennen aan het 'gewone' ritme. 
En volgende week even een dag vrij nemen om alle bloggen bij te lezen!
zonnige groetjes van Trudy!


6 opmerkingen:

  1. Zo te lezen hebben jullie een geweldige vakantie gehad en heerlijk uitgerust. Welkom terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Trudy,

    Nou hebben we best wel een beetje in de buurt van in elkaar gezeten afgelopen weken. Wij wilden graag via St. Maxime naar Saint Tropez met de boot maar omdat we dat in het weekend wilden doen werd het ons afgeraden qua drukte. Nou ja, hopenlijk volgen er nog meer jaren. Wij waren op 10 juni 39 jaar getrouwd, jullie dus al 40. Grappig hoor. Wat een prachtige lapjes heb je gescoord. Ik heb een paar Provencaalse lapjes gekocht. Zo leuk. Volgend jaar moet ik dus naar Apt!! haha
    De Porceleinboom van Olaf de Landell, heb je er net zo van gesmuld als ik? Fijn dat je onomwonden je mening geeft over mijn blokje. Maar welke tussenstukjes en hoekjes bedoel je? De donkerrode met de bloemetjes?Ik kan er alleen maar van leren alhoewel ik het zelf best grappig vindt. Beetje te druk misschien? De bijtjes worden rood :((
    Als je het handig vindt kun je me ook rechtstreeks mailen hoor: mirjam.sewuster@gmail.com
    groetjes en succes met het schoonmaken van de caravan. Bij ons staat hij alweer klaar voor een weeekendje met onze kleindochter van 6. Ze wil zooooo graag mee. Zie je het voor je, 2 blauwe smekende oogjes achter een brilletje???

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goh, je foto,s roepen veel herinneringen op!
    Dit jaar hebben we om dezelfde tijd lang de andere kant aan de Middellandse zee gefietst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig wat een hoop mooie foto's en wat heb je veel gezien. Leuk om even met je mee te kijken naar al dit moois.
    Sterkte om thuis weer te wennen, en welkom thuis
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke foto's. Wij zijn net terug van vakantie (met caravan) in Italië maar als ik dit zo zie wil ik snel weer naar Frankrijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jullie hebben echt naar jullie zin gehad.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy