27 juli 2013

Het feestje van Jarige Jet


 Ter ere van mijn verjaardag zijn we dinsdag naar Delft geweest.
Nou ben ik al 61 geworden en was nog nóóit in deze mooie stad geweest!
Het was de eerste, maar zéker niet de laatste keer!
Omdat mijn heup 60 jaar trouwe dienst kennelijk wel genoeg vindt, hebben we véél terrasjes bezocht en een rondtocht door de stad per boot gemaakt.
Vaar je even mee?
overal mooie geveltjes en bloembakken

hier was de botermarkt...zie je het tonnetje bovenin?

Daar zou je toch zó willen wonen?

Nooit geweten dat Nederland zijn eigen toren van Pisa heeft!  En dan te bedenken dat ze het tijdens de bouw al merkten!!!


   


prachtige wapenschilden

het enige erkertje



ja, op school geleerd vroeguhh....trapgevel!

nèt zo creatief als een quilter: alles kunnen ze gebruiken voor hun nest. Zelfs lege patatbakjes...
 Aan het eind van de dag had DH een sùper italiaans restaurantje geboekt, waar we het verrassingsmenu namen.

Als extra verrassing zat er een tweetal héérlijk jazzy te musiceren:


Een móói en lekker voorgerecht...

Natuurlijk was er óók een heerlijk toetje
 En alles wat er tussenin zat smaakte óók al zo overheerlijk!
heel veel terrasjes óp het water...

zelfs de parkeermeter was met delftsblauw betegeld!

wat een plààtje he?
Hotel de Plataan, waar we een nachtje verbleven. Rustiek, ludiek en helemaal op de ecologische tour.

héél apart, zo'n hoofdeinde...

Elke  kamer zijn eigen thema

Kruiden en eitjes uit eigen tuin...
 De volgende dag (de verjaardag zelf dus) hebben we DH's moeder (98)opgehaald in Nw Vennep en zijn met haar naar Egmond aan Zee gereden, waar we met mijn ouders (91 en 92) gezellig in hun mooie paleis gedineerd hebben. Sommige mensen vergelijken dit verzorgingshuis met Paleis Soestdijk. En ik kan ze géén ongelijk geven! Prachtige lokatie en superaardig personeel!
En nu ben ik alweer een paar dagen aan het koken. Morgen 'vieren' we onze beide verjaardagen met een (groot) deel van onze vrienden. Ik heb er voor gekozen zélf een mediterraan buffetje in elkaar te draaien. Vraagt even wat plannen en in de keuken staan, maar dan heb je ook wat ...
fruit, lekker fris met dit warme weer

en nu maar hopen dat hij zich morgen mooi laat storten

En na al dat denken, plannen, boodschappen doen en koken, M*O*E*S*T ik gister even achter mijn machientje. Temeer omdat ik bedacht heb, dat deze (bijna) AFFO de oude tuinbank mag camoufleren morgen. Maar dan moest nog wél even dat laatste randje er aan.
Met de hand, bij de tv heb ik aan de achterkant de "quilt-as-you-go" biesjes vastgezet. De rand is voorlopig alleen even doorgestikt. Ik hoop dat ik de binding er volgende week om kan zetten.
Temecula, zo goed als af....joepie!
 Op het moment zit ik weer even lekker op de bank. Met mijn slecht functionerende heup is ùren achter elkaar in de keuken geen optie. Dus wordt er regelmatig gepauzeerd, zodat ik zelfs tussendoor dit blog even bij kon werken.
Er moeten (natùùrlijk) nog wat laatste boodschapjes gedaan worden, maar momenteel komt het met bakken uit de lucht hier. Ff w88 dus.
En nu maar hopen dat alle buien morgenmiddag een beetje óm onze tuin heentrekken, dan kunnen we lekker met zijn allen gaan genieten.

zonnige en vrolijke groetjes en goed weekend allemaal,
Trudy



8 opmerkingen:

  1. Nou geweldig een prachtige verjaardag van jou en zo heerlijk dat de ouders en schoonmoeder daar ook nog van hebben kunnen genieten.
    Ik wens jullie morgen een geweldige dag met al dat lekkers dat je hebt klaargemaakt gaat dat vast lukken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Trudy! Nog van harte gefeliciteerd!! Je hebt wel een héle leuke verjaardag gehad....heerlijk zo'n mini-vakantie.
    Nog veel plezier morgen en volgens mij hebben we het voor vandaag alweer gehad....en morgen gaat het geweldig meevallen!
    Het fruit ziet er lekker uit..mmmm....
    groetjes
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt een toppie verjaardag gehad zeg, dus nog gefeliciteerd en genieten van je ouders op hoge leeftijden, geweldig dat ze er nog bij waren. En geniet nog maar met je vrienden van al je lekkere kooksels..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij ook van harte gefeliciteerd, Trudy. Wat een geweldige verjaardag heb je gehad. Ik wist dat Delft een mooie stad is, maar zo vanaf het water zie je toch weer andere prachtige dingen. Maar dat je ouders en schoonmoeder ook konden delen in de gezelligheid is ook fantastisch, en wel bijzonder ook. Wat een leeftijden, hè?
    En de inwendige mens heeft vast ook genoten. Ziet er heerlijk uit hoor. Maar wat je zelf aan het brouwen ben is ook niet mis. Veel plezier met de vriendenkring!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Trudy,
    Gefeliciteerd met je verjaardag. Lekker dagje Delft, ziet er goed uit. Veel plezier met het buffet bij je thuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben er meerdere keren geweest, maar het blijft een heerlijke stad om te wandelen en te genieten! Ik wens je een heerlijke verjaardag en wat leuk dat jij allebei je ouders nog hebt!
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie foto's van Delft ik ben er nog nooit geweest en weet nu dat ik hier zeker een keer heen wil. De quilt is prachtig en natuurlijk alsnog van harte gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog van harte Trudy!! Jij had een superverjaardag zeg. Ik vond het zó leuk die foto's van Delft te zien. Wij zijn er 22 jaar geleden (!) geweest, waren toen 25 jaar getrouwd. Deden ook zo'n rondvaart. Enig.
    Je ouders wonen in het voormalige Zeemanshuis in Egmond? Dat is toch een voorrecht.
    Je Temecula is prachtig geworden. Ik denk dat je daar wel heel veel complimenten over hebt gehad.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy