2 augustus 2013

over malle apen, volksdansen en ...

tropische temperaturen....
op de markt vanmorgen....
Gek hè, in Frankrijk of Italië heb je er geen probleem mee en hier weet je niet hoe gauw je weer thuis in de koelte moet komen....
DH en ik zijn dan ook gauw weer terug gefietst, lekker langs het Oranjekanaal, wat altijd weer vakantiegevoel geeft.
We boffen toch maar in zo'n mooie omgeving.
Gister (toen het nog niet zóóó heet was) hebben we ook weer een prachtig "rondje Odoorn" gefietst. Lekker veel door de bossen, heerlijk met dit weer.
Maar éérst natuurlijk even snel in de dierentuin kijken wat er nou toch met die malle apen aan de hand was.

Ze waren wél weer van de rots af, maar zaten ongebruikelijk veel in de bomen.
En toen de oppasser voer naar ze strooide, werd dat volkomen genegeerd.
Terwijl ze daar normaal gesproken zelfs hun eigen kroost voor aan de kant duwen....zou het dan tóch de hitte zijn?
Daar hadden deze schaapjes in het centrum van Exloo in elk geval géén last van.
Maar ik zou me voor kunnen stellen dat de delegatie volksdansers, die kennelijk nét in het gemeentehuis hun opwachting hadden gemaakt (deze dagen is het SIVO dansfestival in Odoorn) er wél een beetje last van hadden met die mooie kostuums aan.
Verder ging de tocht,
via restaurant de Poolshoogte  (met uitkijktoren, midden in de bossen)
voor de lunch:
en het schitterende Odoornerveen, waar de échte schapen wél lekker de schaduw opgezocht hadden:
Thuiskomen is altijd een feestje in ons koele huis! Geen airco nodig gelukkig.
De tuin heeft gelukkig ook een paar heerlijke schaduwplekjes, waarvan één naast de vijver.
Waar deze schoonheid in volle bloei staat:
Mijn eerste foto op dit blog met mijn nieuwe camera! Zó blij mee!
Ook de lapjeskleuren komen beter uit, zoals bij de smoesjes-top  die in elkaar zit:
(ik wacht met smàrt op mijn "Apliquick"staafjes die ik besteld heb, voor de laatste 'finishing touch' applicaties)
én de lapjes die ik vanmorgen op de markt gescoord heb voor droomdekentjes in spé.

Fijn weekend allemaal en groetjes van Trudy

6 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk zomerlogje heb je geschreven. Het zou heel goed kunnen dat zelfs de apen van slag zijn van deze warmte. De schapen zijn in ieder geval zo gelukkig dat ze bomen in hun wei hebben. Soms zie je weilanden waar de dieren (ook paarden en koeien) letterlijk staan te sudderen in de zon, zonder ook maar ergens iets van schaduw... Daar heb ik wel mee te doen hoor. (en ook met de volksdansers :))
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een hoop leuke dingen laat je zien met prachtige foto's .
    En dan al die lapjes, heerlijk toch?
    Heel veel plezier ermee.
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O heerlijk fietsen in Drente dat is echt geen straf ook al kon de temperatuur wel iets lager.
    leuke kleurtjes voor de dekentjes.
    Fijn weekend.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is je quilt mooi en wat een mooie vrolijke lapjes heb je gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En of je in een mooie omgeving woont!! Ben er nog al eens geweest. Vorig jaar zomer voor het laatst in Ecxloo, met een vriendin.
    Je hebt enige lapjes gescoord.
    Waar heb jij dat setje Apliquick"staafjes besteld Trudy? Ik heb daar ook belangstelling voor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Chris! Ik zit nog steeds met smart te wachten op mijn bestelling, die ik bij het Quilters Palet besteld heb. Het schijnt dat ze alweer door hun voorraad heen waren en de levering even op zich laat wachten....

      Verwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy