6 oktober 2013

Metamorfoses

Zo, da's alweer een tijd geleden dat ik een blogje plaatste.
Soms ben je gewoon druk met van alles en nog wat, behalve quilten...
Wat kwam ik zoal tegen de laatste weken?
Nou, het verbindende woord dat bij me bovenkwam toen ik me dat afvroeg, was:
metamorfose...
Allereerst het liften van mijn oogleden (gecombineerd met het NIET meer verven van mijn haar, dus grijs), waardoor ik zelf een metamorfose onderging.



Vorige week zijn we een paar keer bij het zweedse blauw/gele warenhuis geweest en hebben eindelijk de kast gevonden die we (allebei!) mooi vinden.
Dat werd dus even buffelen in de kamer om alles te reorganiseren. Maarrrrrr...
het is gelukt!


Toen kwam er een mailtje van een zwager of ik een fotoalbum wilde maken van alle oude foto's uit de schoenendoos van DH's moeder voor haar 99e verjaardag.
Nou, die heeft in haar lange leven dus óók wel een metamorfose ondergaan.

Al opruimend in mijn quiltkamer, viel mijn oog op het wandkleed van de workshop "Twisted Log Cabin".
Ik was toentertijd zo eigenwijs om hem niet vierkant, maar zeshoekig te maken.
En ben er nóóit helemaal tevreden over geweest.

Als ik nou eens....
zou dat kunnen?
Proberen kost niks toch?
Hoogstens een wandkleed naar de knoppen waar ik tóch al niet enthousiast over was,
Dusssss....van de muur, dubbel vouwen, beetje duwen hier en daar, wat naden stikken en stukjes wegknippen. Uiteindelijk een rits er in en ...
tadaaaaa...mijn nieuwe tas is klaarrrrrrrrrrrrrrrrr!

Afgelopen zaterdag was er weer een supergezellige en inspirerende dag voor heel veel droomdekenmaaksters uit Nederland. Georganiseerd door Stichting de Regenboogboom.
Hier zie je een deel van de 200 dekentjes die die dag ingeleverd zijn! Gewéldig dames!!!
 
Ondertussen is DH die hele dag bezig geweest met het slopen van onze overdekte pergola, want daar gaat deze week een nieuwe voor geplaatst worden.
Helaas is mijn nieuwe camera weer even terug naar de fabriek en wil mijn telefoon geen foto's doorsturen vandaag (???), dus daar zijn (nog) even geen foto's van.
Mijn voornemen is, enthousiast geworden zaterdag, om weer even flink aan de slag te gaan met droomdekentjes.
Fijne week allemaal!

5 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende sta[el dekentjes en een gave kast! Je tas is een heerlijke tas geworden om quiltspullen in mee te sjouwen en heel origineel! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nounou, wat een opknappers van allerlei aard. En mooi grijs is niet lelijk hoor.... Ik vind het tenminste goed bij je staan. :) Wat een superidee om van dat wandkleed een tas te maken. Helemaal gelukt, vind ik. Heerlijk ook om zo nu en dan in huis iets op te knappen. Succes met de dekentjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn écht metamorfoses hoor. Wat goed dat dat kan hè, zo'n ooglidcorrectie. Echt prachtig.
    En dan die tas!! Dat is toch een geweldig idee.
    Fijn dat er zóveel van die droomdekentjes worden ingeleverd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor zo kijk je met een frisse blik de toekomst in. En als ik jou blog zo lees denk ik dat je ook met andere ogen naar andere dingen hebt gekeken. Een mooie kast met een frisse kleur en een quilt die ook een metamorfose heeft ondergaan.
    Je pakt het wel heel erg goed aan.
    Ook een hele mooie stapel quiltjes daar zullen ze blij mee zijn.
    Nog iets ander weet je wat ik zo raar vind jij staat ook in mijn blog systeem net als alle anderen maar als jij een nieuw blog hebt gemaakt is dat niet te zien in mijn rechter balk.
    Hoe het kan daar kom ik niet achter.
    Misschien lost het zichzelf op.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjonge, wat ben je lekker bezig Trudy! Ik verf mijn haar ook al een paar niet meer, heb me helemaal verzoend met mijn grijswitte koppie. Kleindochter van 3 noemt mij de Oma met de witte haartjes, lief he?
    Wat kan zo'n ooglidcorrectie toch veel doen, mooi hoor en wat superfijn al die droomdekentjes.
    groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy