30 oktober 2013

Tóch een beetje Aussie


Het was even wennen, deze oktobermaand. Voor het eerst in vier jaar níet naar Australië.
(we gingen daar de afgelopen 3 jaar heen i.v.m. het werk van DH en tja,
die geniet nu van zijn pensioen :)
En dus voor het eerst in vier jaar een echte herfst meemaken in Nederland i.p.v. voorjaar in Perth.
Gelukkig was het best lekker weer. (behalve die storm gister dan)
We hebben nog heerlijk gefietst, zónder jas.
Langs het nieuw gegraven Koning Willem Alexander Kanaal, vlak bij Klazienaveen.
Bij Zuidbarge zagen we de molen draaien... altijd weer een mooi gezicht:
En natuurlijk moesten hier even een paar mooie kalebassen meegenomen worden:
De rest van de maand stond in het teken van afspraken met de orthopeed,
röntgenfoto's, botscan, bloedprikken enz. enz.
Er is besloten dat er tóch een nieuwe heup geplaatst gaat worden rechts.
Links is 7 jaar geleden al gebeurd.
Over 3 weken is het zo ver.
We hebben al een voorlichtingsavond gehad, waar heel veel verteld is.
O.a. dat ik de dag nà de operatie al naar de zgn. huiskamer moet.
Niks pyama's aan of zo.
Gewoon aangekleed, oefeningen doen, lezen, tv kijken enz.
Tenslotte zijn we níet ziek, zeggen ze.
Hopelijk mag ik dan met een dag of 4 weer naar huis.

Mijn hoofd is er aardig vol van. Ik wil natuurlijk het hele huis een beetje op orde hebben, zodat daar een poosje niks aan gedaan hoeft te worden.
(Gelukkig helpt de leuke opruim-actie van Yourganise daar goed aan mee.
Leuke, maar af en toe confronterende opdrachten.)
De voorraadkast moet goed gevuld worden, ik wil mijn quiltkamer een beetje netjes hebben én natuurlijk moeten er de nodige handwerkjes voor de hand liggen om de eerste immobiele periode een beetje door te komen.

Eén van de dingen die ik bedacht is, dat ik dus een tas moet hebben die ik om mijn nek kan hangen, waar ik dan mijn tablet, telefoon e.d. in mee kan nemen. Mijn handen zullen nl. in beslag genomen worden door de krukken waar ik mee moet leren lopen.
Nou is tassen maken iets wat ik héél erg leuk vind.
Vorig jaar had ik in Australië van mijn vriendin al een prachtig boek gekregen, waar ik nog niets uit gemaakt had:
Daarbij gevoegd de mooie lapjes die ik van Down Under meegenomen had:
Vervolgens wat uurtjes rrrrrrrrt rrrrrrrrrt rrrrrrrrrrt, het machientje laten ratelen
en tadaaaaaaaaaaaa:
mijn messenger-bag is af! (en mijn tablet past er prima in!!!)
Wat moet er nog meer mee naar het ziekenhuis?
Idd, toilettas. De mijne is wat aan de grote kant, die van DH wél goed van formaat, maar niet mooi van kleur. (wij hebben beiden tassen met een haak, want dat is zo lekker handig op de camping)
Tijd om nog een tasje te maken dus.
Geen patroon, alleen een voorbeeld. Mijn tornmesje heeft goede diensten bewezen, maar na een dagje was het dan tóch voor elkaar! Incl. ophanghaak en sluiting.


Wat een mooie stofjes zijn die aboriginals toch. Heerlijk om mee te werken.

Vandaag bezig geweest met het doorquilten van de "smoesjes", waarvan later een foto.
Foto's maken is wat lastig. De mooie camera die ik voor mijn verjaardag had gekregen moest helaas even terug naar de fabriek. Mijn telefoon maakt geen mooie foto's en ik ben er nog steeds niet aan gewend foto's met een tablet te maken......géén gezicht, toch?

Hopelijk krijg ik weer wat meer regelmaat in het bijhouden van dit blog, om jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen.
Nu eerst maar eens even mijn bedje opzoeken.
Groetjes!




3 opmerkingen:

  1. Tjonge, wat een enigerds, die tassen. Dat heb je snel gedaan zeg en van zulke leuke stoffen. Toch een beetje Australië in de herfst. Wel goed hoor, al die voorbereidingen, maar doe toch maar niet te veel. Lekker uitgerust zijn voor zo'n ingreep is ook belangrijk hoor. Sterkte en groetjes van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij kunt goed voorwerken. Haha en allemaal zo snel en mooi. Goed gelukt hoor die tasjes. Ik zou wel even om een hoekje willen kijken hoe jij als een wervelwind door jullie huis gaat om alles nog even te regelen. Ik hoop in elk geval dat je een beetje uitgerust aan de ingreep begint en wens je heel veel sterkte toe.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjeetje petje af hoor, wat een mooie tassen zijn dat geworden. Daar zal je echt heel veel plezier aan beleven.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy