22 december 2013

Merry Christmas

oftewel, Gelukkig Kerstfeest voor al mijn bloglezers.
Dank voor de tijd die jullie namen om al mijn berichtjes te lezen en de vaak bemoedigende reacties.
De Watercolor Christmas is op tijd afgekomen en hangt te pronken naast de open haard:
Nu dus alle tijd om me voor te bereiden op de kerstdagen.
De kinderen komen gezellig de 1e dag en we hebben het diner verdeeld over de 3 gezinnen,
beetje vega, beetje vlees, dus voor elk wat wils.
Zonder dat iemand in de keuken hoeft te stressen.
Dat heeft DD al genoeg gedaan de achterliggende dagen met haar bedrijfje ,
dus nu mag ze even lekker relaxen.
Het wordt vast gezellig, kokkerellen met z'n allen in een keuken met zo'n leuk wandkleed:


Met mijn heup gaat alles boven verwachting goed. Het is nu precies een maand geleden en ik loop al ruim een week zonder krukken.
Dus...die kunnen wel naar zolder <lol>
Ook de fysio, waar ik 2x per week heen ga is zéér tevreden.
Het is dus gelukkig allemaal héél erg meegevallen.
Nog hartelijk dank voor jullie meeleven en steunbetuigingen.

En nu maar óp naar het nieuwe jaar. Ook met quilten.
Behalve een paar UFO's en een door te stikken droomdekentje,
staat er nog géén nieuw project op stapel.
En dat kàn natuurlijk eigenlijk niet. Je kunt een jaar toch niet beginnen zonder WIMmetje???

Maar ja, wàt???
De borduur-hype van een 'randje per week' spreekt me niet zo aan, ik ben niet zo'n borduurder....
Appliqueren is ook niet écht mijn ding, dus LE of Phebe wordt het óók niet.

Héél stiekum zit ik wel eens aan nóg een Sylvia te denken.
Daar heb ik zó'n plezier aan beleefd. Overzichtelijke blokken, in eigen tempo af te werken.
Maar dan óf een provencaalse
óf, hoe kan het ook anders bij mij: een ROOIE!!!
Tenslotten liggen er óók nog steeds een stel blokken van het Zutphense Smuldoosje, die ik daar best in zou kunnen verwerken:


Maar ook deze "koude mannen" kwam ik nog tegen.
Het is een patroon van Bobbin, een jaar of 3 geleden gekocht in onze Deldense tijd bij Quiltwinkel Ity:
Het patroon is zelfs al geknipt:
En óók de juiste stof kwam ik laatst ergens tegen....
En ja, volgens het weerbericht gaat het voorlopig nog niet sneeuwen,
dus moeten we daar zélf maar voor zorgen dit keer.
Mmmmm....misschien een project(je) om op een regenachtige, rustige 2e kerstdag mee te beginnen?
Lekker bij de open haard?

En wie weet zie ik de komende dagen nog ergens een BOM 2014 voorbij komen waar ik wél enthousiast over ben?

Eén ding is zeker: vervelen zal óók in 2014 niet in mijn woordenboek voorkomen.
Tot slot nog deze wens:
Groetjes,
Trudy

6 opmerkingen:

  1. Ook voor jou de allerbeste wensen. En natuurlijk heel veel quiltplezier. Maar dat zal wel lukken denk ik.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om te lezen dat het zo goed met je heup gaat.
    Gezellig met zijn alle in de keuken, dat word heel lekker.
    Je watercolor is een plaatje en zo mooi door gequilt, knap hoor.
    Een tweede Sylvia, moet de eerste nog afmaken, petje af als je dat gaat doen hoor.
    De sneeuwmannen zijn erg leuk, als je alles al in huis hebt..tja........dan zou het toch wel leuk zijn {denk ik} om ze te maken.
    Voor jouw en de jouwe ook hele fijne Kerstdagen toe gewenst.

    groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend fijn dat het zo goed met je gaat want je hoort ook heel andere verhalen.
    Veel plezier de komende dagen, geniet van alles en heerlijk om weer een nieuw werkje uit te zoeken.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn te lezen dat net zo goed gaát met je heup. De quilt die je laat zien is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vergeet ik helemaal fijne Kerstdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach Trudy vervelen doen wij quilsters ons nooit toch, maar hele fijne kerstdagen en vel steekjes prikken in 2014..........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy