12 december 2013

toch nog even...

een uurtje op mijn quiltkamer.
Gisteravond in bed wist ik het plotseling: ik wil een verenkrans als quiltmotief.
Dankzij een prachtig boek dat ik een paar jaar geleden van een lieve vriendin kreeg,
was het niet moeilijk om het op de stof te krijgen:
Stap voor stap wordt hier beschreven hoe je zo'n krans op de stof overbrengt.


Na 3 cirkels had ik eindelijk de juiste maat, hihi...

Deze Frixion-pennen, gewoon gekocht bij Bruna, zijn ideaal. Je hoeft de strijkbout er alleen maar boven te houden en het verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Je kunt dus naar hartelust hele dikke lijnen op de stof zetten.
En toen was het tijd om naar Groningen te gaan.
Daar zag het er weer heel gezellig uit in de keuken:
We hebben samen met onze dochter genoten van een overheerlijke "pasta en papillotte"  en ook weer het nodige mee naar huis genomen, wat óók na een poosje vriezer nog héél goed smaakt. Jammer dat we niet dichterbij wonen, maar op deze manier kunnen we tóch lekker meegenieten van haar kookkunsten.

Morgen meer over het quiltwerk....op de machine.....met gouddraad!
Tot dan!

3 opmerkingen:

  1. Ik gebruik de pennen ook zo graag, maar ik werd onlangs gewaarschuwd dat de inkt niet echt verdwijnt uit de stof (leg ze maar in de koelkast of vriezer en ze komen weer terug!) en dat kan op den duur de stof aantasten, wat ik niet erg vind maar anderen misschien wel! Je krans wordt vast beeldschoon en het motief wordt prachtig zo! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt mij geweldig mooi worden. Met gouddraad bewerkt wordt hij helemaal waardevol.
    Wat die pen betreft ik heb er ook een gekocht maar durf hem niet meer te gebruiken misschien wel op een gekleurde maar zeker niet op een bijna effen licht stof.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een verenkrans zal prachtig staan op je quilt :)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy