10 januari 2014

Quilten , een goede afleiding

Mijn gezondheid laat helaas wat te wensen over.
Mijn heup herstelde goed, maar al mijn spieren begonnen pijn te doen
en uiteindelijk bleek het spierreuma te zijn.
Het komt vast wel goed, maar dat zal wel even duren....
Gelukkig helpen de medicijnen goed tegen de pijn.
Op je quiltkamertje bezig zijn is een heerlijke afleiding als je niet zo lekker in je vel zit.
Om stofjes te zoeken voor mijn schildpad-quilt, moest ik toch wel even mijn voorraad doorspitten.

Even een tussendoor foto van de chaos. Zo op het oog lijkt dit wel mee te vallen, maar geloof me....telkens als ik de tafel netjes had, kwam er weer wat anders uit de kast te voorschijn.....
Alles wat kleiner is dan een fat-quarter werd versneden in  stroken van 6,5 cm (voor mijn "Trip around the world"), 5, 4 en 3 cm.
Kennelijk had ik al eerder zoiets gedaan, want ik kwam veel verschillende dozen en zakjes met stroken en stukjes tegen.
Na 2 dagen (!!!) had ik eindelijk alles weer netjes geordend:
Het lijkt niet zo veel, maar ik denk dat ik wel een hele poos bezig kan zijn om deze strookjes een keer allemaal aan elkaar te stikken.
De mooie fatquarters hier onder, die ik een poosje geleden van een lieve vriendin kreeg, blijven natuurlijk ongeschonden op hun bestemming wachten (wàt die dan ook moge zijn...)
Ik mis nog wat rood en ecru.....
En toen was het tijd om even een leuk kadootje te maken voor de andere 3 leden van het "Quiltkwartet", waarmee we eind januari weer een midweekje in retraite gaan...
Tja, daar kan ik natuurlijk nog geen foto van plaatsen, want wie weet, lezen ze wel mee.....

Volgende week is mijn vader jarig. De lieverd wordt alweer 92....en stond laatst zó verlekkerd naar mijn 'mooie rooie' te kijken,
dat ik voor hem ook maar een kussen ga maken. Foto volgt nog.

Lieve groetjes en goed weekend allemaal,
Trudy




5 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vervelend de pijn, gelukkig helpen de medicijnen.
    Tjeetje, wat goed van jou al die voorbereidende werkzaamheden. moet ik ook hoog nodig gaan doen maar de zin erin ontbreekt me op het moment.
    Tja, natuurlijk vind je vader die leuk wie niet, veel plezier met er nog één of twee maken voor hem.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Trudy.
    Erg vervelend en voor mij heel herkenbaar. Mijn manlief heeft een aantal jaren geleden ook een knieoperatie ondergaan. Na 14 dagen kreeg hij ook spierpijn en kon ik hem achterlaten in het ziekenhuis hij bleek toen accute spierreuma te hebben. Hij heeft toen prednison medicijnen gehad en alles is goed gekomen hoor.
    Ik hoop dat bij jou de medicijnen ook goed aanslaan en je weer snel opknapt.
    Sterkte.
    Nog van Harte Proficiat met jou vader.

    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het doet me goed dat te horen, Marga! Komt het kennelijk tóch door de operatie. Maar gelukkig dat het weer goed komt! Dank je wel!

      Verwijderen
  4. Veel sterkte!
    Wat heb je dat netjes opgeruimd! De kussens vind ik erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy