23 april 2014

Meer dan een maand....

sinds ik hier iets schreef.
Ik kreeg al heel lief de vraag of alles wel goed was met mij.
Nou, wees gerust, dat is het hoor! Ik had het alleen een beetje druk.....met allemaal leuke dingen.
Zo zijn we een weekje met een schoonzusje naar Frankrijk geweest.
Het was geweldig om daar nu eens zó vroeg in het jaar te zijn.
We hebben genoten en hadden óók nog eens supermooi weer!
Het feestje begon al in de B&B onderweg, ergens tussen Metz en Dyon.
Wat een plààtje van een kamer:

Na een héérlijk en gezellig ontbijt trokken we door naar St. Didier sur Beaujeu, midden in de wijnstreek  Beaujolais.
In de week dat we er waren zagen we, héél voorzichtig, de blaadjes aan de wijnranken komen:
 
Ook werden we ook uitbundig omringd door koolzaadvelden:
Onze gite (klik) lag héérlijk rustig in een prachtige omgeving.

DH en DSIL hebben dan ook héérlijk gewandeld. 
Terwijl ík lekker in het zonnetje zat te haken. (lol)
Er waren leuke marktjes,
we hebben Lyon bekeken
(nou ja, een stukje dan, want tjeetje wat is daar veel te zien! 
Al jàren zijn we er alleen maar làngs gereden, op weg naar het zuiden!!!)

...natuurlijk hebben we diverse wijnproeverijen meegemaakt!
En zelfs de eigenaar van de gite geholpen zijn eigen wijn te bottelen en van kurken te voorzien:

Eenmaal terug in Nederland was er natuurlijk óók heel veel moois in de natuur te zien.
Zo kwamen we, op weg naar mijn ouders in Egmond aan Zee, 
langs prachtige bollenvelden:
 
Gedurende de achterliggende maand 
is er óók nog wel het een en ander uit mijn handen gekomen :)
Zoals de deken voor DD:
Nog wat randjes aan de Bohemian Blanket en de Tweed:
Viavia kwam ik nóg een leuke groep tegen, 
die GROTE granny's maakt.(klik)
Nog geen idéé wat ik er mee ga doen, maar zóóó leuk om te maken!
en ondertussen zijn er, al toerend door het land i.v.m. (familie) bezoekjes óók al aardig wat kleine granny's  "geboren" 
(.....hmmmm, dat kun je natuurlijk eigenlijk niet zeggen van een granny, hihi)
En last but not least toch óók nog wat quilterigs:
een tas voor mijn schoonzusje, waarin weer kleding van haar overleden man verwerkt is.
Ze had zich vóór de vakantie een tablet aangeschaft en dat was voor mij de aanleiding er een mooie tas voor te maken.


Ziezo, dat was het hele verhaal. 
Als ik dit nu wat beter bij zou houden, zou ik er volgende keer niet zo lang mee bezig hoeven zijn.
Maar weet je, sinds ik een tablet heb, lees ik mijn favoriete dingen meestal daarop.

Het bijwerken van een blog is echter laptop werk en schiet er daardoor vaak bij in.
Ik heb eerlijk gezegd makkelijker en sneller iets op het "Feestboek" geplaatst. 
Waarmee ik óók heel veel mensen bereik.
Ik zit dus een beetje te twijfelen....
of ik hiermee doorga...
of een aparte Facebook pagina open......

jullie horen (of liever gezegd 'lezen' ) het nog.....

heel veel groetjes en geniet allemaal maar lekker van het mooie weer!


 
 



 

5 opmerkingen:

  1. Het is wel gezellige over jullie belevenissen in Frankrijk te lezen, binnenkort vertrekken wij ook weer en kijk nu al uit naar de prachtige natuur, inderdaad in deze periode de (bijna lichtgevend) gele koolzaadvelden, en de marktjes. leuk wordt jouw haakwerk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt helemaal wat je zegt, ik ben momenteel ook meer op Facebook te zien als achter de laptop, terwijl ik aan de andere kant het zo leuk vindt om iedereens belevenissen, mooie quilts of foto's te bewonderen met het bijbehorende verhaaltje want dat is op Facebook toch wel vluchtig he? Mooi die tas voor het tablet van je schoonzus. Ook fijn voor haar dat er wat herinneringen van haar man in verwerkt zijn. groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja keuzes maken blijft altijd lastig. Ik persoonlijk vind een blog veel leuker, veel persoonlijker. FB is zoooooo oppervlakkig, tenminste ik deel er niet veel meer dan wat handwerkjes enzo.
    Maar ja dat is je eigen beslissing natuurlijk. Maar je blog is leuk om te lezen en om de foto's te bekijken, je hebt veel beleefd en veel gemaakt de afgelopen tijd.
    Geweldig!!
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto,s zeg en een gezellig blogje hoor over van alles wat.................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De quiltboog kan niet altijd gespannen zijn. Het is toch ook heerlijk om eens over de grens te kijken. En natuurlijk genieten van al die mooie kleuren in eigen land.
    Als het maar goed met je gaat want als het zo lang stil is dan komen er vragen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat! Dat stimuleert om door te gaan!
Groetjes, Trudy